וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרובה שנתקע וגבורת המלצרית: תיעוד ראשון ממתקפת הטרור בפריז

בסרטון מצלמות אבטחה, שחשף אתר "הדיילי מייל", נראה המחבל נכנס למסעדה ויורה ביושבים. כלי הנשק היה סנטימטרים ספורים מראשה של אחת הנשים במקום - אך נתקע. ככל הנראה החמוש הוא סלאח עבד א-סלאם שבימים אלה מתנהל מצוד אחריו. צפו

צילום: מתוך אתר הדיילי מייל, עריכה: גדי וינסטוק

סרטוני מצלמות אבטחה מאחת המסעדות שהותקפו בפריז בטבח שגבה את חייהם של 129 בני אדם ביום שישי האחרון נחשפו הלילה (חמישי) באתר "הדיילי מייל" ושפכו אור על האימה שפקדה את רחובות עיר האורות לפני כשבוע. בסרטון ניתן לראות כי החמוש עמד לירות בצעירה שישבה במקום, כיוון לראשה מטווח אפס - אך הרובה נתקע. המשטרה אף הגדירה אותה בתור האישה הכי בת מזל במסגרת המתקפות.

כמו כן, ניכר בסרטונים אומץ הלב של מלצרית כבת 20, שחיפתה בגופה על קשישה שנפצעה מאחורי בר המשקאות. איש מיושבי המסעדה לא מת במתקפה שארכה כמה דקות בלבד, ולאחריה נכנס החמוש למכונית מילוט ונסע מן המקום.

על פי ה"דיילי מייל", שלא חשף את שם המסעדה מטעמי ביטחון, ייתכן שהיורה במקום הוא האזרח הבלגי סלאח עבד א-סלאם שבימים אלה מתנהל אחריו מצוד חוצה יבשות. אחיו של א-סלאם היה אחד המחבלים המתאבדים בסדרת המתקפות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יושבי בית הקפה מתכופפים מתחת לשולחנות/מערכת וואלה!, צילום מסך

בימים האחרונים מנהלת משטרת צרפת מבצעי מעצרים ופעולות חקירה במדינה כולה, בניסיון לפענח את זהותם של כל המעורבים במתקפות ולפרק את תשתית הטרור שתמכה במבצע המשולב. שישה מחבלים התאבדו בפיצוץ באותו לילה – בהם אחיו של עבד א-סלאם. מחבל נוסף נורה למוות על ידי כוחות המשטרה. בנוסף לשניים שנמלטו, הרשויות בצרפת ובמדינות נוספות המעורבות בחקירת האירועים מעריכות כי כ-20 בני אדם בסך הכול היו מעורבים באופן ישיר בתכנון המתקפה ובביצועה.

אחיו של עבד א-סלאם, מוחמד, שחי עמו בבית המשפחה במולנבק, פרבר של בריסל, אמר היום בריאיון לרשת הצרפתית BFMTV כי הוא מקווה שאחיו יסגיר את עצמו לידי המשטרה. "אני והמשפחה כולה מגנים כל צורה של אלימות", הבהיר מוחמד. "אנחנו בהלם ממה שקרה בפריז. שמענו על זה רק מכלי התקשורת. בכל מקרה לא חשבנו שמישהו מבני המשפחה יהיה חלק מהטרגדיה הזאת".

לדבריו, "כמובן שאני ממליץ לו להסגיר את עצמו לידי המשטרה. הוא יזכה סוף כל סוף לצדק, והאמת תצא לאור בנוגע לסיפור הזה". מוחמד הוסיף כי לפי שעה, אחיו "חף מפשע". מוחמד תיאר את סלאח כאדם "קשוח", אך "רגוע ולא אלים". מוחמד עצמו עוכב לחקירה ביום שבת יחד עם אביו, אולם שוחרר תוך זמן קצר. לדבריו, אחיו סלאח מתפלל בקביעות "וממלא את כל מצוות הדת", אולם המשפחה לא זיהתה צעדים קיצוניים שנקט בהם לאחרונה.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מצוד חוצה יבשות. א-סלאם/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully