וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחבל הנמלט מפריז חמק מבריסל בזכות חוק האוסר על פשיטות ליליות

שר המשפטים בבלגיה חשף כי סלאח עבד סלאם, ממתכנני מתקפת הטרור שאחריו מתנהל מרדף, שהה בדירה בעיר יומיים אחרי הפיגועים הקטלניים. אולם, חוק מיושן מנע מכוחות הביטחון לפרוץ לדירתו

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

הרשויות בבלגיה הודיעו אמש (רביעי) כי אחד המחבלים שהשתתף במתקפת הטרור בפריז הסתתר בדירה בבריסל יומיים לאחר הפיגועים הקטלניים שגבו את חייהם של 130 בני אדם – אולם הוא הצליח להימלט בשל חוק האוסר על המשטרה לבצע פשיטות ליליות על בתים פרטיים בין השעות 9:00 ל-5:00 בבוקר שלמחרת.

הפרטים - שנחשפו על ידי שר המשפטים של בלגיה קואן גינס בריאיון לטלוויזיה - ומצביעים על כך שסלאח עבד סלאם הצליח להימלט בשל תקנה מיושנת שנועדה לשמור על פרטיותם של האזרחים, רק מדגישה עוד יותר את חוסר תפקודה של הממשלה בבריסל, שבה תוכננה מתקפת הטרור הקטלנית ביותר בתולדות צרפת. השר כינה את החוק, שהועבר ב-1969, כ"מגבלה רצינית", אולם ניסיונו של ראש הממשלה שארל מישל לשנותו בפרלמנט צפוי להיתקל בקשיים מצד מחוקקים החוששים לפגיעה בזכויות האזרח.

לקריאה נוספת בנושא
עדויות מפריז: "המוח" שהה בסמוך לאולם והדריך בטלפון את המחבלים
מיוון ועד איטליה: כך תוכננה מתקפת הטרור בפריז
"הבן שלך מת מות קדושים": ה-SMS שחשף את זהותו של המחבל מפריז

חיילים מסיירים ברחובות בריסל, בלגיה, בשל חשש מפיגועים, 23 בנובמבר 2015. רויטרס
החוק לא צפוי להשתנות בקרוב. חיילים ברחובות בריסל בחודש שעבר/רויטרס

דובר מטעם משרד התביעה הכללית של בלגיה הודה כי הרחובות והמעברים הסמוכים לדירה שבה ככל הנראה שהה עבד סלאם לא כותרו במהלך הלילה. "כל מה שאנחנו יודעים הוא שהיו לנו סיבות טובות להאמין שסלאח עבד סלאם היה בדירה באותו לילה ובפשיטה שנערכה בבוקר שאחרי הוא כבר לא נמצא", מסר הדובר. עם זאת, הוא ניסה לצנן את הביקורת על כך שהחוק מנע את מעצרו וטען כי כוחות הביטחון המתינו בסמוך למקום, למקרה שיופיע עם שחר.

מאז פיגועי 13 בנובמבר, הצליח עבד סלאם להתחמק ממרדף נרחב שמתנהל אחריו, אפילו אחרי שהרשויות בבירת בלגיה הטילו מצור על העיר במשך כמה ימים. החשיפה מתווספת לשורת הזדמנויות נוספות ללכוד את אחד הגורמים המרכזיים בהוצאה לפועל של המתקפה המתוכננת והמתוזמנת, שאירעה בו-זמנית בכמה מוקדים ברחבי בירת צרפת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully