וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדויות מפריז: "המוח" שהה בסמוך לאולם והדריך בטלפון את המחבלים

עדי ראייה שנכחו בזירת הפיגוע במועדון "בטקלאן" בפריז סיפרו כי "המוח" שמאחורי המתקפה היה במרחק של כמה רחובות מהמקום והנחה את המחבלים טלפונית. במקביל, השוטר הראשון שהגיע לזירה התראיין ותיאר את רגעי האימה: "ראינו גופות אחת על השנייה"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

פרטים חדשים על הפיגועים הקטלניים הפריז, שבהם נרצחו 130 בני אדם, ממשיכים להתפרסם גם חודש לאחר המתקפה המשולבת. זאת, בזמן שהחקירה עדיין נמשכת ורק אתמול דווח כי נעצר חשוד נוסף במעורבות בפיגועים – תושב פריז בן 29. השבוע פורסמו בכתב עת צרפתי עדויות שמהם ניתן להסיק שעבד אל-חמיד אבאוד, "המוח" מאחורי הפיגועים שנהרג בפשיטת המשטרה חמישה ימים לאחריהם, הנחה דרך הטלפון את שלושת המחבלים שירו לעבר הקהל במועדון בטקלאן, בעת שהיה במרחק של כמה רחובות מהמקום.

ז'אן שארל בריסארד, מומחה צרפתי לענייני טרור, חשף את דבריהם של עדי הראייה, שטענו כי ראו את אבאוד עומד בכניסה לבניין בסמוך למועדון וצועק לטלפון במשך כמעט שעה. עדי ראייה נוספים אמרו כי אבאוד היה במקום במשך זמן רב ונראה נסער. הם ציינו כי ראשו היה מגולח והוא לבש שכבות רבות של בגדים. "אי הימצאותו של אבאוד בזירה עצמה מראה כי הוא היה אחראי על פיקוח ותיאום התכנית", ציין בריסארד. "מהממצאים שהגיעו לידי ניתן להבין כי הוא חילק הוראות למחבלים שהיו בתוך המועדון".

במקביל, גורם המקורב לחקירת האירועים אמר כי הרשויות חושדות כי סאלח עבד א-סלאם, החשוד במעורבות בפיגועים שהצליח להימלט מהמשטרה, עטה על גופו את חגורת הנפץ שנמצאה ברחוב בפריז עשרה ימים לאחר המתקפה. לדבריו, החוקרים בחנו את החגורה, ומצאו שרידים של זיעה שתאמה לממצאי ה-DNA של עבד א-סלאם.

עוד כתבות בנושא:
מיוון ועד איטליה: כך תוכננה מתקפת הטרור בפריז
"הבן שלך מת מות קדושים": ה-SMS שחשף את זהותו של המחבל מפריז
אחרי כחודש: זוהה המחבל השלישי מהטבח ב"בטקאלן"

אולם בטקלאן, פריז. 15, נובמבר 2015. שי מכלוף
פרחים בסמוך למועדון בטקלאן, יומיים לאחר המתקפה/שי מכלוף

המקור אמר כי הרשויות מאמינות שעבד א-סלאם היה אמור לפוצץ את עצמו ברובע ה-18 של פריז במהלך אותו היום, אך התחרט. בין היתר, מסתמכים החוקרים על קבלת האחריות של ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש), שבה הוזכר פיגוע ברובע ה-18, על אף של הפיגועים לא אירעו במקום.

התביעה במדינה טוענת כי עבד א-סלאם הסיע את המחבלים שפוצצו עצמם באצטדיון, ואז נסע לרובע ה-18 ונמלט. לאחרונה עלו החשדות כי הוא הצליח להגיע לסוריה. היותו של אבאוד מתכנן המתקפה מבוססת על ממצאים רבים, בהם נתונים מהטלפון הסלולרי שלו, שבהם נראה כי הוא שוחח כמה שעות לפני המתקפה עם בילאל חדפי, אחד המחבלים מהפיגוע בסמוך לאצטדיון "סטאד דה פראנס", והוא היה עמו בקשר עד הרגע שבו פוצץ את עצמו יחד עם שני מחבלים נוספים.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
המוח מאחורי הפיגועים בפריז, עבד אל-חמיד אבאוד, מדבר. צילום מסך
"המוח" מאחורי המתקפה, עבד אל-חמיד אבאוד/צילום מסך

בתוך כך, השוטר הראשון שהגיע לבטקלאן התראיין השבוע לרדיו צרפתי ותיאר את רגעי האימה. "זה היה רגע של פחד שלא ניתן לתאר", תיאר את תחושותיו עם כניסתו למקום. השוטר, ששמו לא פורסם, אמר כי הוא ועמיתיו עמדו מול אחד משלושת המחבלים וירו בו למוות.

השוטר אמר כי הוא הגיב לקריאה על פיצוצים באצטדיון, אך נתבקש להסתובב ולהגיע למועדון לאחר שדווח על שמיעת ירי. הוא סיפר כי בדרכו למקום הוא ראה אנשים רבים נמלטים לרחוב. "מה שהפתיע אותנו היה האור הבהיר שהכה בעינינו עם הכניסה למקום" אמר. "שררה דממה, ואז ראינו עשרות גופות אחת על השנייה".

השוטר סיפר כי מעט לאחר שהוא ועמיתיו נכנסו למקום, הם ראו אדם חמוש על הבמה המכוון את רובה הקלצ'ניקוב שברשותו לעבר הקהל. "הוא היה רגוע מאוד", תיאר. "ישר פתחנו באש, המשכנו לירות עד שהוא נפל על הרצפה". רק בימים האחרונים זוהה אותו היורה כפואד מוחמד-אגד, בן 23 משטרסבורג. "הייתי מוכן למות למען עמיתיי, התקשרתי לחברה שלי להיפרד", אמר. שני התוקפים האחרים נהרגו בפשיטת כוחות העילית של המשטרה על המקום – עומאר איסמאעיל מוסטפי בן ה-29 וסאמי אמימור בן ה-28.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully