וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי כחודש: זוהה המחבל השלישי מהטבח ב"בטקאלן"

9.12.2015 / 12:00

גורמים רשמיים בצרפת מסרו כי פואד מוחמד-אגד, בן 23 משטרסבורג, הוא המחבל השלישי שהשתתף בהשתלטות על אולם ההופעות במתקפת הטרור בפריז. המחבל, שמת במתקפה, נסע לסוריה ב-2013, אך חמק ממאסר עם שובו

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

המחבל השלישי שהשתתף בטבח באולם "בטלקאן" במתקפת הטרור בפריז זוהה כתושב העיר שטרסבורג בן 23, שנסע לסוריה עם קבוצת צעירים נוספת בסוף שנת 2013 – כך דיווחו היום (רביעי) גורמים רשמיים בצרפת. הגורמים מסרו כי שמו של המחבל, שנהרג במהלך המתקפה, הוא פואד מוחמד-אגד. ראש הממשלה מנואל ואלס אישר כי התוקף השלישי זוהה.

לפי גורם במערכת המשפט וגורמים אחרים, חברי הקבוצה האחרים שטסו יחד עם מוחמד-אגד לסוריה נעצרו ונשלחו לכלא עם שובם לצרפת במאי 2014. הגורם במערכת המשפט הוסיף כי אחיו הבוגר של המחבל השלישי, קרים, שאף הוא ביקר בסוריה, נמצא במאסר בצרפת.

הטבח באולם ההופעות היה חלק מהמתקפה המשולבת שאירעה בבירת צרפת ב-13 בנובמבר, שבה נהרגו 130 בני אדם. ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) קיבל אחריות על הפיגועים הקטלניים ביותר בתולדות המדינה, שהגבירה את מאמציה הצבאיים נגד הארגון מאז.

שני המחבלים הנוספים שלקחו חלק בהשתלטות על ה"בטקלאן" ונהרגו בסיומה היו סמי אמימור בן ה-28 ואסמעיל עומר מוסטפאי בן ה-29, גם הם תושבי צרפת. במתקפה המשולבת השתתפו לפחות שמונה חמושים, שבעה מהם נהרגו. אחרי סלאח עבד סלאם, המחבל השמיני, מתנהל מרדף ברחבי אירופה.

לקריאה נוספת בנושא
3 שבועות למתקפת הטרור, יהודי פריז עדיין פוחדים: "לא קובעים מזוזות"
"מחקנו את הסיוט": בית הקפה הפריזאי שהפך למוקד טרור נפתח מחדש
ברקע המתקפה: החל בפריז משפט של תומכי דאעש שגייסו לוחמים זרים

חברי להקת "איגלס אוף דת' מטאל" באולם המופעים "בטקלאן" בפריז, 8 בדצמבר 2015. רויטרס
זרים מונחים מחוץ לאולם ההופעות "בטקלאן", אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully