וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע המתקפה: החל בפריז משפט של תומכי דאעש שגייסו לוחמים זרים

שבעה בני אדם, בהם סלים בנג'לם - בכיר בארגון שעדיין נלחם בסוריה, עומדים לדין במשפט הראשון מסוגו מאז מתקפת הטרור בפריז. אשתו של בנג'לם: "אמר שיחזור רק כדי לבצע פיגועים"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

משפטם של שבעה בני אדם המואשמים בגיוס לוחמים לארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) נפתח היום (רביעי) בפריז. אחד מהנאשמים, סלים בנג'לם, נשפט בהיעדרו מאחר שהוא ככל הנראה נמצא בסוריה. הוא נחשב לאחד הבכירים ביותר מקרב הלוחמים הזרים של הארגון שקיבל אחריות על מתקפת הטרור בבירה הצרפתית. זהו המשפט הראשון מסוגו מאז הפיגועים שבו את חייהם של 130 איש.

שמו של בנג'לם נקשר גם לתא טרור בפריז שבו ככל הנראה היה חבר גם שריף קוואשי, שיחד עם אחיו ביצע את הטבח במשרדי המגזין "שרלי הבדו" בינואר השנה. אשתו, שעזבה את סוריה, סיפרה לחוקרים כי הוא הבטיח שישוב לצרפת רק כדי לבצע פיגועים. בנג'לם הופיע בסרטי תעמולה של דאעש ולפי הדיווחים הוא היה מטרה לתקיפת חיל האוויר של צרפת בעיר א-רקה, בירת "המדינה האיסלאמית" בצפון סוריה.

פרט אליו, חמישה אנשים נוספים נאשמים בכך שהשתתפו בקרבות בסוריה ואילו הנאשם השביעי פעל בצרפת. עורך דינו של אחד הנאשמים אמר כי הוא חושש שמרשו לא יזכה במשפט הוגן. "האירועים האחרונים ישפיעו ללא ספק על השימוע הארוך הזה וייתכן שיהיו להם השפעה על האווירה הנדרשת עבור פסיקה במשפט", אמר עורך הדין חבייר נוגווראס לסוכנות הידיעות אי-פי.

לקריאה נוספת בנושא
לבקשת צרפת: גרמניה תצטרף לקואליציה נגד דאעש
לפני ועידת האקלים: אובמה נחת בפריז וחלק כבוד לקורבנות הפיגועים

סלים בנג'לם, אזרח צרפת שהצטרף לשורות דאעש. טוויטר, צילום מסך
עדיין בסוריה. סלים בנג'לם/צילום מסך, טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully