וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מחקנו את הסיוט": בית הקפה הפריזאי שהפך למוקד טרור נפתח מחדש

בית הקפה "לה בון בייר", שבו נרצחו חמישה בני אדם בחודש שעבר, הוא הראשון מבין היעדים שהותקפו על ידי מחבלי דאעש וחזר לפעילות. כשפרחים ונרות עדיין מונחים על המדרכה הסמוכה, הבטיחו הבעלים לא להיכנע. "זה הזמן להתאחד ולהמשיך"

בית הקפה "לה בון בייר", שבו נרצחו חמישה בני אדם במתקפת הטרור שאירעה בפריז ב-13 בנובמבר, נפתח מחדש היום (שישי) ובכך הפך לבית העסק הראשון שנפגע במתקפה ושב לפעילות מלאה אחריה. שלושה שבועות אחרי הפיגועים, פגיעות הקליעים והזגוגיות המנופצות של בית הקפה, הממוקם באחד מרובעיה האופנתיים של הבירה, תוקנו – וכעת יכולים תושבי השכונה לשבת וליהנות בו כמו בעבר.

"זהו הזמן שלנו להתאחד שוב ולהמשיך קדימה כדי לא לשכוח", אמרו בעלי בית הקפה, אודרי בילי ורומן דבריי. זרי פרחים ונרות זיכרון עדיין מונחים על המדרכה שמחוץ למקום, אך לקוחות רבים הגיעו לתמוך בבית הקפה ומילאו את השולחנות שבמרפסת – הנקודה בה פתחו שני חמושים בירי לעבר היושבים בליל הפיגועים. מעל בית הקפה נתלה השלט "אני במרפסת", אמירה שהפכה פופולרית בקרב פריזאים רבים כדי להדגיש את חזרתם לשגרה ואת היעדר הפחד.

לקריאה נוספת:
המלצרית הגיבורה מפריז: "מעדיפה לשלם בחיי ולא לתת לאחרים למות"
הרובה שנתקע וגבורת המלצרית: תיעוד ראשון ממתקפת הטרור בפריז
צרפת: מצב החירום במדינה עשוי להימשך "זמן בלתי מוגבל"

פתיחתו מחדש של בית הקפה "לה בון בייר" שבו נרצחו חמישה בני אדם בפיגועים. 4 בדצמבר 2015.. AP
"מחקנו את סימני הסיוט שהיה פה". בית הקפה, היום/AP

"אני רוצה להודות לכל מי שתמך בנו – על השירים שלכם, על הפוסטים שכתבתם ועל ההודעות שלהם. עזרתם לנו מאוד", אמרה בילי בפתח העסק שלה. "אנחנו הולכים להתחיל מחדש ולהצליח מחדש. צבענו מחדש את הקירות ומחקנו את סימני הסיוט שהיה פה. 'לה בון בייר' הוא מקום שבו אנשים נפגשים, חולקים ומחליפים חוויות. זה מה שאנחנו רוצים שהוא יחזור להיות".

ב"לה בון בייר" תיעדו מצלמות האבטחה את הרגע שבו הגיעו שני חמושים ופתחו באש לעבר יושבי המרפסת. גם ביום המשמח של פתיחתו מחדש – לא שכחו עובדי המקום את הקורבנות של ליל הפיגועים הנורא, שגבה את חייהם של 130 בני אדם. על הלוח שמחוץ לבית הקפה נכתבו מסרי נחמה למשפחות הקורבנות, וכן דברי הוקרה לשירותי החירום והביטחון שפעלו בנחישות בזירת הפיגוע שהתרחש במקום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
פתיחתו מחדש של בית הקפה "לה בון בייר" שבו נרצחו חמישה בני אדם בפיגועים. 4 בדצמבר 2015.. AP
הבעלים, אודרי בילי ורומן דבריי, בפתיחת בית הקפה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully