וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: מצב החירום במדינה עשוי להימשך "זמן בלתי מוגבל"

סוכנות הידיעות הצרפתית דיווחה על הצעת חוק שמתגבשת בימים אלה ולפיה מצב הכוננות המוגבר, המאפשר הטלת מעצרי בית ללא צו בית משפט ואוסר על הפגנות, יימשך מעבר לשלושת החודשים שנקבעו. ארגוני זכויות אדם מוחים על המהלך

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

הממשלה בצרפת עלולה להאריך את מצב החירום במדינה, שהוטל לאחר מתקפת הטרור הקטלנית בחודש שעבר, לתקופה שאינה מוגבלת בזמן – כך דיווחה היום (חמישי) סוכנות הידיעות הצרפתית. לפי הדיווח, הצעת חוק שמתגבשת בימים אלה והגיעה לידי סוכנות הידיעות קוראת להאריך את מצב החירום. זאת בנוסף להארכה בשלושה חודשים שאושרה בפרלמנט ב-19 בנובמבר.

מצב החירום מעניק למשטרה את היכולת לשלוח אזרחים למעצר בית למשך 12 שעות ביום ללא משפט. כמו כן, במסגרת מצב זה יכולים השוטרים לערוך חיפושים בבתים ללא צו בית משפט ולחסום אתרי אינטרנט החשודים כמקדמים פעולות טרור. בנוסף, חל איסור על קיום הפגנות בשטחים ציבוריים – דבר שהוביל למחאה בשבוע האחרון בשל הרצון להפגין בזמן פתיחת ועידת האקלים בפריז. בעקבות ההפגנות שהתקיימו בכל זאת עוכבו לחקירה 341 מפגינים, מתוכם נעצרו 317.

עוד כתבות בנושא:
לאחר המתקפה בפריז: ארה"ב מגבירה את הפיקוח אחר מתן ויזה למדינה
גורמי מודיעין בצרפת: "המחבל הנמלט מפריז הגיע לסוריה"
לפני ועידת האקלים: אובמה נחת בפריז וחלק כבוד לקורבנות הפיגועים

המשטרה הצרפתית ערכה פשיטה בפרבר סן-דני, ליד פריז. 18 בנובמבר 2015. רויטרס
פשיטה של המשטרה בפרבר של פריז לאחר המתקפה/רויטרס

בארגוני זכויות האדם מחו על המהלך, אשר לטענתם מפר זכויות בסיסיות. "בשלב זה הגנת הציבור ממתקפות קרבות נמצאת בעדיפות עליונה, אך מצב החירום שעבר במהרה בפרלמנט מגיע על חשבון שמירה על זכויות האדם", אמר ג'ון דלהוסן, יו"ר ארגון זכויות האדם אמנסטי באירופה ובמרכז אסיה. "צעדי חירום צריכים להיות מיושמים רק כאשר זה הכרחי".

בתוך כך, חקירת המתקפה שאירעה ב-13 בנובמבר וגבתה את חייהם של 130 בני אדם נמשכת. היום אמר גורם רשמי בהונגריה כי סאלח עבד א-סלאם, החשוד במעורבות במתקפה בפריז שהצליח להימלט מהרשויות, היה בתחנת הרכבת המרכזית בבודפשט במהלך חודש ספטמבר ועזב ביחד עם פליטים לעבר מערב היבשת. במקביל, בבלגיה נעצרו שני חשודים נוספים במעורבות במתקפה. כעת ישנם שמונה חשודים עצורים בבלגיה החושדים כי היה להם חלק בפיגועים הקטלניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully