וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמי מודיעין בצרפת: "המחבל הנמלט מפריז הגיע לסוריה"

ברשת CNN דווח כי סלאח עבד א-סלאם הגיע לסוריה, לאחר שבשבועיים האחרונים התנהל נגדו מצוד בבלגיה ובמדינות נוספות. אחיו מוחמד טען לפני שבוע כי הוא "נואש" למצוא דרך להגיע לסוריה. במולנבק הכריזו על תכנית למאבק בגיוס לארגונים האיסלאמיסטיים

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

גורמי מודיעין צרפתיים מסרו היום (שני) לרשת CNN כי סלאח עבד א-סלאם, אחד מהמחבלים ממתקפת הטרור בפריז לפני כשבועיים וחצי, נמלט לסוריה. מאז המתקפה, שהביאה למותם של 130 בני אדם, מתנהל מצוד אחר עבד א-סלאם בצרפת, בבלגיה ובגרמניה.

החוקרים עדיין מנסים לפענח מהי מעורבותו של עבד א-סלאם בפיגועים. על פי חשד המשטרה בצרפת, הוא שכר שתיים מתוך שלוש המכוניות שבהן נעשה שימוש במתקפה. עם זאת, טרם התברר אם היה הנהג בלבד או גם אחד היורים. המשטרה מאמינה כי הוא השאיר את מכוניתו בפרבר של פריז ונלקח על ידי שני שותפיו, שנמצאים במעצר, בחזרה לבריסל.

עורכת דינם של אחד השותפים העצורים אמרה כי ייתכן שעבד א-סלאם נשא חגורת נפץ, וכי הוא היה בלחץ במשך כל הנסיעה. כמו כן דווח כי לאחר הפעולה הוא האמין כי היא הייתה מוגזמת ובלתי-מידתית. חבריו של עבד א-סלאם, ששוחחו עם רשת ABC לפני כשבוע סיפרו כי הוא נואש למצוא דרך להגיע מבלגיה לסוריה. "אני מאמין שהוא לא רחוק", אמר מוחמד עבד א-סלאם, שהפציר באחיו לשוב. לדבריו, הוא מצוי בין הפטיש לסדן: מצד אחד הרשויות מנהלות אחריו מצוד חוצה מדינות, ומהצד השני אנשי דאעש "עוקבים אחריו" והם אינם מרוצים מכך שהוא לא עשה שימוש בחגורת הנפץ שלו.

עוד כתבות בנושא:
חקירת הטרור בפריז: "המוח" תכנן לבצע פיגועים נגד יהודים בטרם חוסל
דיווחים בבלגיה: סוכלה מתקפת טרור משולבת בבריסל
צרפת: "המוח" מהמתקפה בפריז תכנן פיגוע התאבדות ביום שחוסל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אני מאמין שהוא לא רחוק". עבד א-סלאם/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשבוע שעבר, דווח ב"טיימס" הבריטי כי עבד א-סלאם, שעקבותיו לא נודעו מאז המתקפה, נהג לקיים יחסים הומוסקסואלים – איסור חמור באיסלאם, וכן השתמש בסמים וצרך אלכוהול. בעלים של מועדון לגייז בבריסל סיפר כי הוא היה לקוח קבוע במקום והיה נוהג להשתכר, לעשן מריחואנה ולהתחיל עם גברים.

ברמן באותו הבר, אותו נהג המחבל לפקוד, סיפר כי עבד א-סלאם שימש כנער ליווי שפקד את הבר תכופות. אחרים אמרו כי נהג לשחק משחקי וידאו בבר, שהיה בבעלות של אחיו בראהים – אחד המחבלים המתאבדים שפוצץ את עצמו במהלך המתקפה. ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש), שבשמו פעלו שני האחים, נוהג להוציא להורג כל אדם הנחשד בקיום יחסים הומוסקסואלים בתחומי השטח שבו הוא שולט, כמו גם אנשים המשתמשים בסמים ובאלכוהול.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
מבצע משטרתי בפרבר מולנבק, בריסל, 16 בנובמבר 2015. רויטרס
כוחות משטרה במהלך המצוד אחר עבד א-סלאם במולנבק/רויטרס

בתוך כך, בסוכנות הידיעות הצרפתית דווח היום כי בפרבר של בירת בלגיה בריסל, מולנבק, שממנו הגיע עבד א-סלאם, הכריזו על שורת יוזמות על מנת למנוע מצעירים להתקרב לאיסלאם הרדיקלי. שרה טורין, חוקרת איסלאם האחראית על תחום הנוער במולנבק, הסבירה: "אנו חייבים לנסות להפחית את המגפה הזאת בקרב הצעירים. עלינו להגיד להם שיש להם מקום כאן, שהם לא אזרחים סוג ב', ולמגר את השיח" של גיוס לארגונים איסלאמיסטיים, בראשם דאעש.

השלב הראשון בתכנית הפעולה נגד האיסלאם הקיצוני במולנבק, שנחשב "קרקע פוריה" לאיסלאמיסטים, הוא הקצאת סוציולוגים ופסיכולוגים, שיפעלו בעיקר עם צעירים המוגדרים בסיכון ועם משפחותיהם. השלבים הבאים כוללים הבהרה לצעירים של "ההשלכות החמורות של מה שבכוונתם לעשות". מנהל תכנית הסיוע, אוליבייר ואנדרהייגהן, הסביר כי בעדיפות העליונה, שיקום הקשרים המשפחתיים והקהילתיים, תוך שיתוף פעולה עם בתי הספר ועם שירותי הרווחה.

בילאל, מוסלמי בן 21, ש-12 מחבריו הצטרפו לדאעש בסוריה, סיפר: "המגייסים פוגעים בחלשים ביותר, שותלים להם רעיונות בראש ומשחקים על ההיתקלויות שלהם עם החוק", בפרבר ששיעור הפשע בו גבוה בהשוואה לשאר חלקי העיר. ג'מאל חבאשיש, ראש המועצה של 22 מסגדים במולנבק, הוסיף: "ל'מדינה האיסלאמית' יש אסטרטגיה שטנית למשוך את הצעירים. הם מפעילים תעמולה מתוחכמת, ומדברים על העוני ועל חוסר הצדק שהם חווים. לאחר שהם מגיעים לסוריה, הם שולחים אותם למלחמה".

המסגדים משתפים פעולה עם טורין ועם תכניתה החדשה. "האימאם מזהיר את הצעירים, 'זהירות, אם תלכו בדרך הזאת, תהרסו את חייכם'", הסביר חבאשיש. אולם לדבריו, האמצעים שעומדים לרשותם לסייע לצעירים המוחלשים ביותר, והפגיעים ביותר, מוגבלים. "אף אחד לא מקשיב להם, אף אחד לא מדבר איתם", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully