וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירת הטרור בפריז: "המוח" תכנן לבצע פיגועים נגד יהודים בטרם חוסל

28.11.2015 / 0:51

מפרטים שהודלפו מהחקירה עולה כי עבד אל-חמיד אבאוד תכנן "לפגוע ברובעים יהודיים ובמערכת החינוך והתחבורה בצרפת". כמו כן, הוא התרברב בניצול הבלבול עקב משבר הפליטים באירופה כדי להיכנס ליבשת

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

מנהיג הקבוצה שביצעה את הפיגועים בפריז ב-13 בנובמבר, עבד אל-חמיד אבאוד הידוע בכינויו "המוח", תכנן לבצע פיגועים נוספים נגד יעדים יהודיים ובמערכת החינוך והתחבורה בצרפת - כך דווח אתמול (שישי) על ידי גורמים המקורבים לחקירת מתקפת הטרור בבירה הצרפתית. כמו כן, מחומרי החקירה עולה כי אבאוד התרברב בפני חבריו על הקלות שבה הצליח להיכנס בחזרה לאירופה דרך יוון לפני כחודשיים, תוך ניצול בלבולם של האירופים בעקבות משבר הפליטים הפוקד את היבשת ואת אמנת שנגן, שאפשרה לו לעבור בין המדינות בהיותו אזרח בלגי.

המידע הודלף למגזין צרפתי "ואלור אקטואל", וכלל ציטוטים של אחד העדים בחקירת מתקפת הטרור הקטלנית שהביאה למותם של 130 בני אדם. העד תיאר כיצד אבאוד פנה לבת דודתו, חסנה אייט בולחסן, יומיים לפני המתקפה, וביקש ממנה להסתיר אותו בזמן שהתכונן לביצוע הפיגועים. אבאוד ובולחסן נהרגו לפני כעשרה ימים בפשיטת המשטרה הצרפתית על הדירה שבה שהו בפרבר סן דני שמצפון לפריז.

לקריאה נוספת:
צרפת: "המוח" מהמתקפה בפריז תכנן פיגוע התאבדות ביום שחוסל
11 ימים אחרי המתקפה: חגורת נפץ נמצאה בפרבר של פריז
דיווחים בבלגיה: סוכלה מתקפת טרור משולבת בבריסל

עבד אל-חמיד אבאוד, מפקד מתקפת הטרור בפריז. "דאביק", צילום מסך
התרברב בניצול משבר ההגירה לטובת החזרה לאירופה. אבאוד/צילום מסך, "דאביק"

כששוחח עם בת דודתו על הפיגועים בבירת צרפת, אמר אבאוד כי "אנו מתכננים לעשות אפילו יותר נזק ברובעים יהודיים, והפיגועים הבאים יפריעו לפעילות התחבורה ובתי הספר". כמו כן, הציע אבאוד 5,000 אירו לבת דודתו על מנת שתרכוש עבורו שתי חליפות ושני זוגות נעליים, שנועדו לשמש אותו ועוד אדם. לפי החקירה, פריטי הלבוש נועדו לצורך הסוואה בעת ביצוע פיגוע ברובע לה דפנס בפריז, שבו בנייני מסחר ותעשייה רבים.

כאמור, אבאוד חוסל על ידי המשטרה הצרפתית בפשיטה על דירת מסתור בסן דני. הטלפון הסלולרי שברשותו אוכן על ידי סוכנויות הביון באזור הפיגועים בפריז במהלך הערב, אולם הוא הצליח להימלט מהאזור, ונלכד רק בתום כמה ימים של חיפושים. בנוסף לכך, התובע הכללי של פריז, פרנסואה מולן, טען כי ג'וואד בנדאוד, בעלי הדירה בסן דני שבה הסתתר אבאוד "היה חייב לדעת שהוא מסייע לארגון טרור". מולן הודיע כי תיפתח חקירה נפרדת נגדו.

(עדכון ראשון: 21:45)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
כוחות משטרה מחפשים חשודים בטרור בפרבר סן-דני בפריז, נובמבר 2015. AP
שוטרים בפשיטה בסן דני שבה נלכד ומת אבאוד/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully