וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווחים בבלגיה: סוכלה מתקפת טרור משולבת בבריסל

על רקע הניסיונות לחזור לשגרה בבירת בלגיה לאחר ימים של עוצר, כלי תקשורת במדינה דיווחו כי סוכלה כוונה של חוליית טרור לתקוף כמה מטרות בבירה. במקביל, בתי הספר והרכבת התחתית נפתחו לאחר ארבעה ימים, אך האווירה נותרה מתוחה

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

הרשויות בבלגיה הצליחו לסכל בראשון האחרון מתקפת טרור משולבת בבריסל – כך דיווחו היום (רביעי) כלי תקשורת במדינה מפי מקורות המעורים בפרטים. על פי הדיווחים, חברי חולית טרור תכננו לתקוף בכמה אזורים בבירה, בדומה למתקפה שאירעה בפריז לפני כשבועיים. במהלך הפשיטות ביום ראשון נעצר אדם אחד בחשד למעורבות בפיגועים.

עוד נמסר כי הרשויות קיבלו כמה אינדיקציות לפיהם הסכנה נוטרלה, וכעת מתמקדים החוקרים באיתור כל חברי הרשת שתכננה את הפיגועים, ובשל כך רמת הכוננות בבריסל נותרה הגבוה ביותר. בנוסף ממשיך המצוד אחר אחד המעורבים בפיגועים בפריז, סאלח עבד א-סלאם, כמו גם אחרי כמה חשודים נוספים שעלולים, לטענת הרשויות, לבצע מתקפת טרור.

הממשלה בבלגיה אמרה כי ייתכן שעבד א-סלאם חמוש ומסוכן, ועשוי לערוך מתקפות נוספות. יותר מ-20 אנשים נעצרו בבריסל מאז המתקפה בפריז, אם כי כולם שוחררו מלבד חמישה, שהואשמו בעבירות של טרור, בהם שלושה שהסיעו את עבד א-סלאם במכוניתם לאחר המתקפה.

עוד כתבות בנושא:
11 ימים אחרי המתקפה: חגורת נפץ נמצאה בפרבר של פריז
בבריסל מתקשים להתרגל לבהלת הטרור: "שוקלים לעבור מאירופה"
16 עצורים במבצע בבלגיה; "המחבל הנמלט מפריז חמק לגרמניה"

כוננות בבירת בלגיה בריסל לאור מצב החירום באזור, נובמבר 2015. רויטרס
אבטחה מוגברת ברכבת התחתית, ששבה לעבוד לאחר ארבעה ימים/רויטרס

במקביל, היום דיווח הניו יורק טימס כי ראש פרבר מולנביק, משם הגיעו חלק מהמחבלים שהשתפו במתקפה בפריז, קיבל לידיו רשימה של יותר מ-80 חשודים במעורבות בפעולות טרור המתגוררים באזור חודש לפני המתקפה בפריז. הניו יורק טיימס דיווח כי הרשימה כללה את עבד א-סלאם, כמו גם את אחיו בראהים שפוצץ עצמו במתקפה ומתכנן הפיגועים שחוסל, עבד אל-חמיד אבואוד. "מה הייתי אמור לעשות איתם", אמר ראש הפרבר פרנסואה שפמנס בריאיון. "זו אינה עבודתי לעקוב אחר מפגעים פוטנציאליים".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
כוננות בבירת בלגיה בריסל לאור מצב החירום באזור, נובמבר 2015. רויטרס
אבטחה בבתי הספר/רויטרס
כוננות בבירת בלגיה בריסל לאור מצב החירום באזור, נובמבר 2015. רויטרס
שוטר בגן ילדים/רויטרס

בתוך כך, בבריסל מנסים לחזור לשגרה לאחר ארבעה ימים שבהם שותקה העיר במסגרת הכוננות העליונה שהוכרזה. בתי הספר ומרבית מערכת הרכבת התחתית נפתחו הבוקר, ואולם המצב נשאר מתוח - חיילים רבים נותרו עוד ברחובות כחלק מהכוננות הגבוהה שנותרה על כנה. בנוסף דווח כי הורים רבים סירבו לשלוח את ילדיהם מחשש לכך שהסכנה נותרה בעינה.

סביב בתי הספר בעיר הוצבו 300 שוטרים, שחלקם עמדו מחוץ לשערי המבנים בזמן שההורים הביאו את ילדיהם ללימודים. מחצית מתחנות הרכבת התחתית בעיר נפתחו, בעיקר במרכזה, וכ-200 חיילים מאבטחים אותן.

במקביל, הופעות ואירועי ספורט ממשיכים להתבטל, ובברוז' ראש העיר הורה שמשחק הכדורגל בין הנבחרת המקומית לנבחרת נאפולי ייערכו באצטדיון ריק, בשל הקושי של המשטרה לספק אבטחה ראויה לאירוע. למרות זאת, בסוף השבוע הקרוב ייערך כמתוכנן בעיר גנט שממערב לבירה גמר גביע דייויס בטניס בין בלגיה ובריטניה.

כוננות בבירת בלגיה בריסל לאור מצב החירום באזור, נובמבר 2015. רויטרס
שמירה ברכבת התחתית/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully