וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בבריסל מתקשים להתרגל לבהלת הטרור: "שוקלים לעבור מאירופה"

גל סלונימסקי

23.11.2015 / 20:21

תושבי בירת בלגיה לא מסתגלים למצב החירום שהוכרז בשל החשש מפיגועים. "בריסל הפכה עיר רפאים, הכל סגור", תיארו בשיחה עם וואלה! NEWS. "אנחנו צריכים ללמוד מישראל ולחייב את הצעירים להתגייס"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

מתקפת הטרור בפריז זעזעה את העולם כולו, אבל נראה שבלגיה השכנה, שחלק מהמחבלים יצאו משטחה, מתקשה להסתגל למצב החדש. מבצעים רחבי היקף התרחשו בימים האחרונים בלב בריסל הבירה ורמת הכוננות נמצאת ברמה הגבוהה ביותר זה שלושה ימים. התושבים נדרשו להישאר בבתים, הלימודים בוטלו ושגרת חייהם השלווה שובשה לחלוטין.

"בריסל הפכה לעיר רפאים", סיפרה ג'וי, תושבת העיר, לוואלה! NEWS. "הכל היה סגור וזה לא מצב אופייני לסופי שבוע. אני אישית נסעתי להעביר את הימים בווטרלו כי פחדתי להישאר בעיר. אחכה לראות מתי המצב נרגע עד שאחזור לשם".

לורה ג'ון, תושבת בריסל אף היא, העידה כי האווירה בעיר הפכה למתוחה במיוחד. "כוחות צבא ומשטרים נמצאים בכל מקום וצלפים עומדים על הגגות ברחבי העיר", סירה. "בתי קולנוע, מסעדות, פאבים, תיאטראות ואפילו הרכבת התחתית נסגרו".

לקריאה נוספת בנושא
16 עצורים במבצע בבלגיה; "המחבל הנמלט מפריז חמק לגרמניה"
בריסל משותקת, יום שני ברציפות: "לא מעדכנים והאווירה מפחידה"
מצוד אחר מחבל מתאבד בבלגיה: מקומות הבילוי נסגרו מוקדם

חיילים מסיירים ברחובות בריסל, בלגיה, בשל חשש מפיגועים, 23 בנובמבר 2015. רויטרס
העיר משותקת. כוחות צבא ברחבי בריסל/רויטרס

במהלך הלילה האחרון פשטה משטרת בלגיה על 22 יעדים בעיר ועל שרלרואה השכנה, ועצרה 16 חשודים במעורבות בפעילות טרור. זאת במטרה לעצור את המחבל הנמלט סאלח עבד א-סלאם, שהיה מעורב בפיגועים בבירת צרפת. בזמן המבצע הוטלה צנזורה כבדה על פרטיו והמשטרה ביקשה מהתושבים לשמור על "דממת אלחוט" ולהימנע מדיווחים על אודותיו.

"בעודנו מדברות מתקיים מבצע בשלוש ערים שונות ולא מיידעים אותנו בכלום", הסבירה לורה. "המצב נהיה ממש מסובך. אני לא יכולה לכבות את הטלוויזיה כי יש מבזק חדשות בכל עשר דקות". גם אלקו שקולטנס, תושב בריסל, העיד כי "בתקשורת הפסיקו לדווח על מה שקורה. המצב מחמיר משעה לשעה".

"אני ממש מופתע מההשפעה על הטרוריסטים שהצליחו לזרוע פחד", הוסיף אלקו. "אני מרגיש שהפסדנו להם, ובכך הפסדנו את החופש לעשות כל העולה על רוחנו". גם לורה מרגישה מבולבלת מהמצב, שהכה את המדינה השקטה כרעם ביום בהיר. "יש לי רגשות מעורבים לגבי המצב", אמרה לוואלה! NEWS. "מצד אחד זה מרגיש לי לא מציאותי ומצד שני אי אפשר להתכחש לאווירה הלחוצה. זה מצב מאוד מלחיץ עבורנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
חיילים מסיירים ברחובות בריסל, בלגיה, בשל חשש מפיגועים, 23 בנובמבר 2015. רויטרס
"לא בטוח כאן יותר". חייל מסייר ברחבי הבירה, היום/רויטרס

עם החמרת המצב הביטחוני במדינה, הביקורת של התושבים לא איחרה לבוא. "אנחנו מתמודדים עם מפלצות טרור שהממשלה האכילה במשך שנים", טענה ג'וי, "אני ממש כועסת על אירופה, איך נתתם למצב להפוך לכזה? הפוליטיקאים התעסקו רק בשאלות כלכליות כל השנים. רק חשבו על כסף ואינטרסים אישיים". לדבריה, "אנחנו צריכים ללמוד מישראל ולחייב את הצעירים להתגייס לצבא. ככה נוכל ללמוד איך להתמודד עם מצבי משבר כאלה". ג'וי סיכמה את דבריה ואמרה: "בכנות, אני חושבת על לעזוב את אירופה, לא בטוח כאן יותר".

מנגד, אלקו טוען כי זה לא הזמן לבקר את הממשלה וצריך להתאחד נגד האיומים. "אין לי ביקורת על הממשלה, אני רק מקווה שהם ימשיכו לתפקד וישמרו את הראש על הכתפיים, ולא יאבדו את זה לחלוטין, כמו הנשיא הולנד שישר הכריז שצרפת במלחמה", אמר והוסיף: "אנחנו כן צריכים להשקיע את הכסף שלנו בגבולות באירופה ולערוך בקרה על כל מי שנכנס לשטח האיחוד, אבל עדיף שנשקיע יותר כסף בתרבות, זה יפיק הרבה יותר תועלת. להשקיע כסף במלחמות, כמו להתערב במשבר בסוריה, רק יוליד עוד שונאים שמרגישים גיבורים כשהם מפוצצים את עצמם ברחובות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully