וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הבן שלך מת מות קדושים": ה-SMS שחשף את זהותו של המחבל מפריז

רעייתו של פואד מוחמד-אגד, המחבל השלישי שהשתתף בטבח באולם המופעים "בטקלאן", שלחה מסוריה הודעה לאמו, ובישרה לה על חלקו במתקפת הטרור. בהודעה שכתב לאחיו בשנה שעברה, קרא: "אם אני חוזר לצרפת, זה לא כדי ללכת לכלא, אלא רק כדי להתפוצץ"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

"הבן שלך מת מות קדושים עם אחיו ב-13 בנובמבר" – זאת הודעת הטקסט שנשלחה לאמו של פואד מוחמד-אגד על ידי רעייתו, השוהה בסוריה, והובילה לחשיפת זהותו אמש (רביעי) של המחבל השלישי שהשתתף בטבח באולם המופעים "בטקלאן" במתקפת הטרור בפריז בחודש שעבר. עורכת הדין המייצגת את משפחתו של מוחמד אגד, פרנסואז קוטה, מסרה לסוכנות הידיעות הצרפתית כי "אמו של מוחמד-אגד קיבלה את ההודעה בסוף חודש נובמבר. היא מיד הודיעה לי, ויצרנו קשר עם התביעה הצרפתית".

לאחר מכן, דגימות DNA אישרו כי מוחמד-אגד הוא אכן המחבל השלישי, האחרון שזהותו לא נקבעה. מוחמד-אגד, בן 23, נולד וגדל במזרח צרפת והתגורר בעיר שטרסבורג שבצפון המדינה. בסוף שנת 2013, הוא נסע לסוריה עם קבוצת צעירים נוספת. לפי גורם משפטי וגורמים אחרים, חברי הקבוצה האחרים שטסו יחד עם מוחמד-אגד לסוריה נעצרו ונשלחו לכלא עם שובם לצרפת במאי 2014.

עוד בוואלה! NEWS:
אחרי כחודש: זוהה המחבל השלישי מהטבח ב"בטקאלן"
"מחקנו את הסיוט": בית הקפה הפריזאי שהפך למוקד טרור נפתח מחדש
ברקע המתקפה: החל בפריז משפט של תומכי דאעש שגייסו לוחמים זרים

פואד מוחמד-אגד, המחבל מאולם המופעים "בטקלאן". פייסבוק, צילום מסך
הודיע כי מתכוון למות מות קדושים. מוחמד-אגד/צילום מסך, פייסבוק

בעיתון הצרפתי "לה מונד" דווח כי מוחמד-אגד היה חלק מקבוצה של עשרה תושבי רובע מיינו של שטרסבורג, כולם בשנות ה-20 לחייהם, שאימצו יחד אידאולוגיה קיצונית. קבוצת החברים נהגה להיפגש בבר נרגילות בעיר הגרמנית קל, ושם תכננו את נסיעתם לסוריה. על פי ההערכות, הם קיבלו סיוע ממוראד פארס, הידוע כאחד מהמגייסים המרכזיים של ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) בצרפת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
חברי להקת "איגלס אוף דת' מטאל" באולם המופעים "בטקלאן" בפריז, 8 בדצמבר 2015. רויטרס
חברי להקת "איגלס אוף דת' מטאל", שהופיעו ב"בטקלאן" בעת המתקפה, חולקים כבוד לקורבנות, השבוע/רויטרס

הקבוצה משטרסבורג עברה אימון של כשבועיים, שכלל הכשרה צבאית ושיעורי דת, במחנה אימונים של דאעש באזור חאלב. הרשויות הצרפתיות מצאו בטלפון הסלולרי שהיה ברשותו של מוחמד-אגד צילום שלו, תחת דגל של "המדינה האיסלאמית". עם תחילת ההפצצות של הקואליציה הבינלאומית בהובלת ארצות הברית, הם עברו מחאלב ל"בירת דאעש" בסוריה, א-רקה.

בחודש אפריל 2014, אמו של מוחמד-אגד שוחחה עמו, והוא אמר לה כי הוא מקווה למות מות קדושים במהלך חודש הרמדאן. במחשבו של אחיו, כרים, נמצאה הודעה מחודש מרץ 2014, שבה כתב מוחמד-אגד: "אם אני חוזר לצרפת, זה לא כדי ללכת לכלא, אלא רק כדי להתפוצץ, אז אל תחכו לי יותר מדי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully