וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חודשיים לאחר המתקפה בפריז: תיעוד ראשון של המחבל הנמלט

רשת טלוויזיה צרפתית פרסמה את תמונותיו של המחבל, סלאח עבד א-סלאם, בתחנת דלק הסמוכה לגבול עם בלגיה, כמה שעות בלבד לאחר הפיגועים הקטלניים. המחבל נראה רגוע, ככל הנראה בשל העובדה שבאותו השלב תמונותיו טרם פורסמו בתקשורת

צילום: רויטרס

חודשיים לאחר המתקפה הקטלנית בפריז, שבה נהרגו 130 בני אדם, פרסמה אתמול (שני) רשת BFMTV הצרפתית תמונות ראשונות של המחבל הנמלט סלאח עבד א-סלאם. התמונות צולמו במצלמת אבטחה יום למחרת המתקפה בתחנת דלק הסמוכה לגבול עם בלגיה, בעת שעשה המחבל את דרכו לעבר הגבול ביחד עם שני אנשים נוספים המעורבים בפיגועים.

התמונות צולמו בשעה 09:30 בבוקר ה-14 בנובמבר, שעות בודדות לאחר הפיגוע. עבד א-סלאם נראה מתהלך עם ידיים בכיסים כשהוא רגוע, ככל הנראה מאחר ובשלב זה תמונתו ושמו טרם פורסמו בכלי התקשורת. שני האנשים הנוספים שהסיעו את עבד א-סלאם, חמזה אטו ומוחמד עמרי, נעצרו כעבור כמה ימים בפשיטה של המשטרה בבלגיה על רובע מולנביק בבריסל והואשמו ב"סיוע לפעילות טרור".

עוד כתבות בנושא:
טביעות אצבע של המחבל הנמלט מפריז אותרו בדירה בבריסל
לאחר מתקפת הטרור: ממשלת צרפת מציעה שלילת אזרחות למחבלים
עדויות מפריז: "המוח" שהה בסמוך לאולם והדריך בטלפון את המחבלים

תמונות ראשונות של סאלח עבד א-סלאם, החשוד במעורבות בפיגוע בפריז ב-13 בנובמבר שנמלט מידי המשטרה. רויטרס
עבד א-סלאם/רויטרס

בנוסף, ייתכן שהשלושה נראים רגועים בשל העובדה שהיו תחת השפעת סמים. עורך דינו של אטו אמר במהלך חקירתו בבלגיה כי השלושה עישנו מריחואנה בעת הימלטותם. בדצמבר אמר אטו לחוקרים כי השלושה עצרו בדרכם שלוש פעמים בעת שנסעו לעבר בריסל לאחר המתקפה.

צו מעצר בינלאומי נגד עבד א-סלאם הוצא רק למחרת, ב-15 בנובמבר, והוא מייחס לו חשד ל"מעורבות ישירה" במתקפה. הוא חשוד כי סייע למחבלים ושכר מכונית שנמצאה בסמוך למועדון בטקלאן שבו נורו למוות 89 בני אדם. כמו כן, המשטרה חושדת כי עבד א-סלאם עטה עליו חגורת נפץ, שנמצאה מאוחר יותר בפח אשפה בפרבר בדרום פריז. הדבר ככל הנראה מצביע על כך שהוא תכנן להוציא אל הפועל פיגוע התאבדות אך התחרט ברגע האחרון. אחיו, בראהים, היה אחד מהמחבלים המתאבדים במתקפה.

עוד בוואלה!

חווית גלישה וטלוויזיה איכותית בזול? עכשיו זה אפשרי!

לכתבה המלאה
תמונות ראשונות של סאלח עבד א-סלאם, החשוד במעורבות בפיגוע בפריז ב-13 בנובמבר שנמלט מידי המשטרה. רויטרס
עבד א-סלאם ועטו בתחנת הדלק/רויטרס

ישנן סברות רבות לגבי מקום הימצאו של עבד א-סלאם. בין היתר, נטען כי הוא הצטרף לכוחות הלוחמים מארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) בסוריה. כמו כן יש הטוענים כי הוא נמצא במרוקו וכן כאלה המאמינים כי הוא עדיין נמצא בגבולות בלגיה.

בסוף השבוע האחרון דווח כי כוחות הביטחון בבלגיה איתרו במסגרת פשיטה שערכו ב-10 בדצמבר חומרי נפץ, חגורות נפץ וכן טביעות אצבעות של עבד אל-סלאם בדירה בבריסל. צוות החקירה הבלגי חשף גם כי הדירה, הממוקמת ברובע סקארבק שבבירה, הושכרה על ידי אדם שהשתמש בשם בדוי. עוד עולה מפרטי החקירה שנחשפו כי אחד מהמחבלים שנעצרו בחשד למעורבות במתקפת הטרור השתמש בדירה שבה אותרו הממצאים.

(עדכון ראשון: 22:41)

תמונות ראשונות של סאלח עבד א-סלאם, החשוד במעורבות בפיגוע בפריז ב-13 בנובמבר שנמלט מידי המשטרה. רויטרס
תמונות ראשונות של סאלח עבד א-סלאם, החשוד במעורבות בפיגוע בפריז ב-13 בנובמבר שנמלט מידי המשטרה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully