וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טביעות אצבע של המחבל הנמלט מפריז אותרו בדירה בבריסל

התביעה הפדרלית בבלגיה הודיעה כי בחודש שעבר אותרה דירה ששימשה את סאלח עבד אל-סלאם, המחבל ממתקפת הטרור בפריז שטרם נתפס. בפשיטה על הדירה, שהושכרה על ידי אדם בשם בדוי, נמצאו גם עקבות של חומרי נפץ וחגורות נפץ

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

(צפו: כוננות גבוהה של כוחות הביטחון ברחובות בריסל בחג המולד, בחודש שעבר)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
עדות ראשונה לפעילותו בבריסל. סאלח עבד אל-סלאם/מערכת וואלה, צילום מסך

כוחות הביטחון בבלגיה איתרו במסגרת חקירת מתקפת הטרור בפריז חומרי נפץ, חגורות נפץ וכן טביעות אצבעות של סאלח עבד אל-סלאם בדירה בבריסל, אחד המחבלים שביצעו את פיגועי הטרור וטרם נתפס – כך הודיע היום (שישי) התובע הפדרלי במדינה. הממצאים נחשפו בפשיטה שנערכה על הדירה ב-10 בדצמבר.

צוות החקירה הבלגי חשף גם כי הדירה, הממוקמת ברובע סקארבק שבבירה, הושכרה על ידי אדם שהשתמש בשם בדוי. עוד עולה מפרטי החקירה שנחשפו היום כי אחד מהמחבלים שנעצרו בחשד למעורבות במתקפת הטרור השתמש בדירה שבה אותרו הממצאים. הם נחשבים לפריצת דרך משמעותית בחקירה, שכן מדובר בעקבות ראשונות של עבד אל-סלאם שנמצאו.

עוד בוואלה! NEWS:
"לא אתמוך במועמד לנשיאות שלא יצדד ברפורמת הנשק"
יורש העצר הסעודי שלא חושש ממלחמת דת עם איראן

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
כוננות בבריסל, בירת בלגיה, במהלך חג מולד. רויטרס
כוחות הביטחון ברחובות בריסל, החודש/רויטרס

מאז פיגועי 13 בנובמבר, הצליח עבד אל-סלאם להתחמק ממרדף נרחב שמתנהל אחריו, אפילו אחרי שהרשויות בבירת בלגיה הטילו מצור על העיר במשך כמה ימים. החשיפה מתווספת לשורת הזדמנויות נוספות ללכוד את אחד הגורמים המרכזיים בהוצאה לפועל של המתקפה המתוכננת והמתוזמנת, שאירעה בו-זמנית בכמה מוקדים ברחבי בירת צרפת. אחיו של אל-סלאם מת במהלך מתקפת הטרור.

במתקפת הטרור המשולבת בפריז, שבוצעה בכמה מוקדים בבירת צרפת וכללה פיגועי ירי ופיגועי התאבדות ברובע העשירי וברובע ה-11 בעיר, נהרגו 130 בני אדם. כ-350 בני אדם נוספים נפצעו בפיגועים. הרשויות באירופה סבורות כי במשך אותם שלושה חודשים נסע עבד אל-סלאם אלפי קילומטרים ביבשת כדי לרכוש ציוד, לשכור מכוניות, להזמין חדרי מלון, לתצפת על יעדים ולהציב בני אדם במקומם עבור ביצוע הפעולה המשולבת. לעתים אחיו סייע לו ולפחות בשני מקרים התלווה אליו אדם מהפרבר מולנביק שבבריסל, שנחשב למעוז של קיצוניות איסלאמית, ושמשם הגיעו חלק מהמעורבים במתקפה.

ב-11 בנובמבר, עבד אל-סלאם ומוחמד אבריני עצרו בתחנת דלק מצפון לפריז ברנו "קליאו" החדשה ששכרו, ככל הנראה בשביל משימת תצפית אחרונה. לפי התביעה בפריז, סביב השעה 3:00, ב-12 בנובמבר, השניים שוב היו יחד במכונית. זאת הייתה הפעם האחרונה שבה אבריני, שאחיו נהרג בסוריה ב-2014, נצפה. מאז מתנהל מצוד אחריו ואחרי עבד סלאם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully