וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הולנד בנאום לשנה החדשה: "צרפת לא סיימה עם הטרור"

31.12.2015 / 23:34

נשיא צרפת התייחס בדבריו ששודרו בטלוויזיה לחקיקה השנויה במחלוקת שהוא מקדם כדי לסכל מתקפות נוספות במדינה בעקבות הפיגועים בפריז. "האיום עדיין כאן ונותר ברמתו הגבוהה ביותר"

צילום: רויטרס עריכה: טל רזניק

נשיא צרפת פרנסואה הולנד אמר אמש (חמישי) כי ארצו "לא סיימה עם הטרור" וניצל את דבריו לרגל השנה החדשה כדי להגן על תכניתו השנויה במחלוקת לבטל את אזרחותם של מי שהורשעו בעבירות טרור.

"האיום עדיין כאן", הוא אמר בנאום ששודר בטלוויזיה. "הוא נשאר למעשה ברמתו הגבוהה ביותר ואנחנו מסכלים באופן קבוע מתקפות מתוכננות", הוסיף. נשיא צרפת הגן על הצעתו לשנות את החוקה כי להרחיב את יכולות הרשויות לעקוב אחרי גורמים קיצוניים בעקבות המתקפה בפריז בחודש שעבר.

במסגרת התכנית, ניתן יהיה לבטח את אזרחותם הצרפתית של מי שמחזיק בשני דרכונים שונים - צעד שכיום ניתן לבצע רק נגד מי שהתאזרח במדינה. החקיקה החדשה, שטרם הועלתה בפני האסיפה הלאומית והסנאט, פילגה את מפלגת השלטון הסוציאליסטית וגררה ביקורת חריפה מצדת שרת המשפטים כריסטין טאובירה.

"קיבלתי החלטה בלב שלם בהתאם למצב שממנו סובלת צרפת", נימק הולנד. "הדיון הוא לגיטימי ואני מכבד זאת", הוסיף נשיא צרפת, שהדגיש: "על צרפת להישאר מאוחדת ולקבל את ההחלטות הנכונות כשהיא נתונה בסכנה".

נשיא צרפת פרנסואה הולנד בנאום טלוויזיוני לאומה, 31 בדצמבר 2015. רויטרס
"קיבלתי את ההחלטה בלב שלם". הולנד משודר בטלוויזיה, אמש/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully