וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטרות מתעופפים באוויר: צפו בתיעוד הפצצת הבנק של דאעש בעיראק

מחלקת ההגנה של ארה"ב פרסמה סרטון המתעד את הפצצתה את בנק המזומנים של "המדינה האיסלאמית" במוסול, שם אוחסנו מיליונים ששימשו לגיוס לוחמים ולמימון טרור. "דאעש בטח מרגיש את זה בפנקס הצ'קים שלו"

ספק 500

מחלקת ההגנה האמריקנית פרסמה הלילה (שבת) לראשונה סרטון המתעד את הפצצת הקואליציה בראשות ארצות הברית על בנק המזומנים של ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) במוסול שבעיראק. בסרטון נראית הפצצת המבנה כשמיד אחריו ניתן להבחין בשטרות כסף רבים מתעופפים באוויר ומתפזרים על גגות הבניינים הסמוכים.

בכירים אמריקנים לא ציינו בדיוק כמה כסף היה בבנק של ארגון הטרור ובאיזה מטבע נהגו להשתמש בו, אך מדובר על "מיליונים". "זו הייתה פגיעה מצוינת, ואנחנו מעריכים שהיא עזרה לנשל את דאעש ממיליוני דולרים", אמר הגנרל לויד אוסטין, ראש הפיקוד המרכזי בצבא ארצות הברית. "ביצענו תקיפות נוספות על מרכזי הפקת הגז והנפט של דאעש, על אמצעי ההפצה שלהם ועל תשתיות כלכליות ומקורות הכנסה נוספים. עכשיו אתם יכולים להיות בטוחים שהם מרגישים את זה בפנקס הצ'קים שלהם". הוא הוסיף כי זו לא הייתה התקיפה הראשונה על הבנק.

לקריאה נוספת:
ההסכם נחשף: סוריה תאפשר לרוסיה נוכחות צבאית בלתי מוגבלת בשטחה
דאעש: הפלנו מזל"ט איראני במרכז עיראק; צפו בתיעוד
אינדונזיה: הרוגים בסדרת פיגועים בבירה; דאעש קיבל אחריות

תקיפת ארצות הברית על בנק המזומנים של דאעש במוסול שבעיראק. צילום מסך, מערכת וואלה!
תיעוד התקיפה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"דאעש צריך את הכסף הזה כדי לשלם ללוחמיו, לגייס לוחמים נוספים וכדי לבצע פעולות זדוניות נוספות", אמר אוסטין על הכסף שהושמד. "אמרנו עוד מתחילת המבצע הצבאי הזה שעל מנת לנצח את דאעש, נצטרך לקחת את המשאבים שלו".

כוחות הקואליציה בהנהגת ארצות הברית תקפו ביום שני האחרון את הבנק במוסול באמצעות פצצות במשקל 900 קילוגרמים. להערכת גורמים אמריקנים, בבנק אוחסנו מיליוני דולרים שהגיעו מ"פעולותיהם הלא חוקיות של אנשי הארגון - נפט, ביזה וסחיטה".

הבכיר במשרד ההגנה ציין כי הקואליציה תקפה בעבר בנקים, כמו זה שהופצץ אתמול, פעם או פעמיים בשנה האחרונה. ואולם, התקיפה מיום שני האחרון הייתה כנראה הגדולה ביותר שנרשמה עד כה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully