וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתקפה של דאעש במזרח סוריה: "400 נחטפו, 300 הוצאו להורג"

הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח כי בתקיפה של הארגון על אזורים שבשליטת המשטר בדיר א-זור, נלקחו בשבי גם מאות בני אדם. השלטונות בדמשק טוענים כי רוב ההרוגים הם זקנים, נשים וילדים

עריכה: גדי וינסטוק

ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) חטף כ-400 תושבים במהלך המתקפה שלו על העיר דיר א-זור במזרח סוריה - כך דיווח היום (ראשון) הארגון הסורי לזכויות אדם. לדברי המשטר בדמשק, במתקפה על האזורים שבשליטת הממשל בעיר הוצאו להורג 300 בני אדם, רובם מבוגרים, נשים וילדים. ואולם, באופוזיציה טוענים כי רוב ההרוגים הם לוחמים בכוחות הנאמנים לנשיא בשאר אסד.

"דאעש חטף לפחות 400 אזרחים משכונת אל-בריליה שאותה הוא כבש ומאזורים סמוכים בצפון-מערב העיר", מסר הארגון הסורי לזכויות אדם. "כל החטופים הם סונים, בהם נשים, ילדים ובני משפחות של כוחות המשטר", הוסיף ראש הארגון רמי עבד א-רחמן. לדבריו, השבויים הועברו לשטחים אחרים שבשליטת הארגון בסוריה.

לקריאה נוספת בנושא
דיווח בסוריה: דאעש הוציא להורג 250 איש במתקפה על מעוז אסד
שטרות מתעופפים באוויר: צפו בתיעוד הפצצת הבנק של דאעש בעיראק
ההסכם נחשף: סוריה תאפשר לרוסיה נוכחות צבאית בלתי מוגבלת בשטחה

תיעוד: קרבות עזים בין לוחמי דאעש לכוחות אסד בדיר א-זור. מערכת וואלה! NEWS
הארגון מנסה לכבוש את דיר א-זור. פעילי דאעש בעיר/מערכת וואלה! NEWS

בניגוד לסוכנות הידיעות הרשמית של סוריה, שטענה כי אתמול הוצאו להורג כ-300 בני אדם במתקפה, הארגון מנה 135 הרוגים, 80 מהם חיילים ולוחמים במיליציות התומכות באסד. הארגון, שמקום מושבו בבריטניה, הוסיף כי רבים מהם נורו למוות או נרצחו בעריפת ראשם.

דאעש שולט על רוב מחוז דיר א-זור, בעוד שהממשל אוחז בכמה חלקים בעיר עצמה, בין היתר בשדה תעופה צבאי. השליטה של הארגון במחוז מאפשרת לו למעשה ליצור שטח רציף ממעוזו א-רקה לעיראק. דאעש מטיל מצור על האזורים הנמצאים תחת המשטר כבר יותר משנה, ויותר מ-200 אלף איש החיים באזור בתנאים קשים ועם מחסור במזון ובתרופות.

בתגובה למתקפה של דאעש, הפציצו כוחות המשטר את האזור מהאוויר ובירי ארטילרי. חיל האוויר של רוסיה, המסייע לאסד מאז חודש ספטמבר, הצניח סיוע הומניטרי לאזרחים הנצורים בעיר ותקף כמה מוקדים בפאתי דיר א-זור.

לאחרונה הזהיר האו"ם מפני "ההידרדרות החדה" במצב ההומניטרי בעיר, אחד מהאזורים הנתונים תחת מצור ברחבי המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully