וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל הפגיעה בהכנסותיו: דאעש מקצץ מחצית ממשכורות הלוחמים

מסמך שהפיץ הארגון הקיצוני חושף כי התקיפות שעורכים בחודשים האחרונים מטוסי הקואליציה על מאגרי הנפט ובנק המזומנים של דאעש נותנות את אותותיהן. "איש מחברי הארגון לא פטור"

ספק 500

מסמך פנימי של ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) חושף כי הארגון החליט לקצץ בחצי את המשכורות של לוחמיו. זאת, לאור המצב הקשה שבו הוא נמצא לאחר שמטוסי הקואליציה בהובלת ארצות הברית החלו להפציץ את מקורות המימון שלו לפני כמה חודשים.

ה"אינדיפנדנט" הבריטי פרסם היום (שני) מסמך, שהופץ על ידי "משרד האוצר" של דאעש היושב במעוז הארגון א-רקה שבמזרח סוריה, ובו נכתב כי "בשל הנסיבות המיוחדות שאיתן מתמודדת המדינה האיסאלמית, הוחלט להפחית בחצי את המשכורות המשולמות ללוחמי הג'יהאד". בארגון הקיצוני הבהירו כי איש מחבריו לא פטור מההחלטה על קיצוץ המשכורת, "לא משנה מה תפקידו".

עוד כתבות בנושא:
המתקפה של דאעש במזרח סוריה: "400 נחטפו, 300 הוצאו להורג"
דיווח בסוריה: דאעש הוציא להורג 250 איש במתקפה על מעוז אסד
שטרות מתעופפים באוויר: צפו בתיעוד הפצצת הבנק של דאעש בעיראק

תקיפת ארצות הברית על בנק המזומנים של דאעש במוסול שבעיראק. צילום מסך, מערכת וואלה!
תקיפת בנק המזומנים של דאעש בשבוע שעבר/מערכת וואלה!, צילום מסך

מאז חודש אוקטובר האחרון מתמקדת הקואליציה הבינלאומית נגד דאעש בפגיעה בשדות הנפט, קווי האספקה, ובמחסני המזומנים של הארגון בשטחים בעיראק ובסוריה, במטרה לפגוע בעוצמה הכלכלית הרבה שצבר הארגון בזכות מאגרי הנפט הגדולים שבשטחים שתחת שליטתו .

לפני שבוע השמידו מטוסי הקואליציה בתקיפה אווירית בנק מזומנים גדול של הארגון בעיר מוסול שבעיראק. בכיר במשרד ההגנה האמריקני מסר כי בתקיפה ככל הנראה הושמד כסף מזומן בשווי של מיליוני דולרים. "אנחנו מעריכים כי מיליוני דולרים מכל פעולותיהם הלא חוקיות – נפט, ביזה וסחיטה – אוחסנו בבנק", אמר הבכיר.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
מצעד ראווה של דאעש בסוריה. יוני 2014. רויטרס
התקיפות פוגעות בפעילויות הארגון/רויטרס

גורמים רשמיים בארצות הברית טענו בנובמבר האחרון כי המבצע להשמדת מקורות המימון של הארגון הקיצוני "כבר גרם לנזק משמעותי ליכולת של דאעש לממן את פעילויותיו בנובמבר". גנרל לויד אוסטין, מפקד הפיקוד המרכזי של צבא ארצות הברית, אמר לאחרונה לרשת CNN כי "התקיפות שערכנו על מתקני הגז והנפט ועל מקורות מימון נוספים, הובילו את דאעש להרגיש לחץ בפנקס החשבונות שלו". לדבריו, "דאעש צריך את אמצעי המימון הללו כדי לשלם ללוחמיו, לגייס לוחמים חדשים ולערוך את פעילויותיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully