וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרף ההתנגדויות: הוקמה ממשלת אחדות בלוב שנועדה לעצור את דאעש

19.1.2016 / 14:33

חברי המועצה הנשיאותית הכריזו על הרכב הממשלה בהתאם להסכם שהושג בלחץ המערב, שחושש מהתפשטות הארגון. ואולם, רבים מחברי הפרלמנטים היריבים כלל לא תמכו בהקמת הממשלה, שכלל לא ברור כיצד תתפקד

העיר סירת שבלוב לאחר כיבושה על ידי ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש). טוויטר, צילום מסך
מנצלים את האנרכיה. לוחמי דאעש בעיר סירת, לוב/צילום מסך, טוויטר

הנשיאותית בלוב הכריזה היום (שלישי) על הקמת ממשלת אחדות בהתאם להסכם שהושג בתיווך האו"ם במטרה להביא לסוף האנרכיה במדינה הצפון-אפריקנית. המועצה היושבת בתוניסיה דחתה ב-48 שעות את ההכרזה ברקע דיווחים על מחלוקות פנימיות סביב חלוקת התיקים. ואולם, רק שבעה מתוך תשעת חברי המועצה חתמו על המסמך, שמנה 32 שרים, במה שמהווה הוכחה נוספת לשבריריות ההסכם.

במדינה שוררת אנרכיה מאז הודח הדיקטטור מועמר קדאפי ב-2011, אז הוצא להורג בידי המורדים בשלטונו. החל מקיץ 2014, פועלות בלוב שתי ממשלות ושני פרלמנטים יריבים, שפועלים מהבירה טריפולי ומהעיר טוברוק במזרח. שתי הממשלות נתמכות בידי מיליציות יריבות שלחמו במלחמת האזרחים בדיקטטור.

במערב מקווים שממשלת האחדות תוכל להביא ליציבות בלוב ולעצור את התקדמות ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), שניצל את המצב כדי להשתלט על שטחים במדינה. עם זאת, חברים רבים בשני הפרלמנטים לא גיבו את ההסכם, שמבקריו טוענים כי הוא לא מייצג את כל הפלגים בלוב. עדיין לא ברור כיצד ומתי תחל לפעול הממשלה. טריפולי הבירה נשלטת בידי מיליציית "פג'ר ליביה" וראש הממשלה שנתמכת בידי הבהיר כי ההכנות של המועצה הנשיאותית לאבטח את הבירה הן הפרה של החוק הצבאי.

לקריאה נוספת בנושא
עשרות הרוגים בפיצוץ משאית תופת בסיום קורס צוערי משטרה בלוב
נחתם הסכם להקמת ממשלת אחדות בלוב: "רגע מכונן"

  • עוד באותו נושא:
  • לוב
  • דאעש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully