וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחתם הסכם להקמת ממשלת אחדות בלוב: "רגע מכונן"

נציגי הממשלה המוכרת על ידי הקהילה הבינלאומית וגורמי האופוזיציה חתמו על הסכם בתיווך האו"ם, לאחר שתאריך היעד נדחה פעמים רבות. תוניסיה: "להתמקד כעת במיגור הטרור במדינה, שמאיים על העולם כולו"

שליח האו"ם ונשיא הקונגרס הלאומי של לוב, טריפולי, נובמבר 2015. רויטרס
שליל האו"ם קובלר ויו"ר הקונגרס הלאומי של לוב, נורי אבו סחמיין, בחודש שעבר בטריפולי/רויטרס

הסכם להקמת ממשלת אחדות נחתם היום (חמישי) בסיחראת שבמרוקו, בין הממשלה המוכרת על ידי הקהילה הבינלאומית לאופוזיציה, בתיווך האו"ם. זאת, כארבע שנים לאחר הדחתו של השליט מועמר קדאפי ולאחר שתאריך היעד לחתימה נדחה פעמים רבות. ברשת "סקיי ניוז" הערבית דווח כי בראשות ממשלת האחדות יעמוד פאיז א-סראג', נציג מחוז טריפולי בממשלת האופוזיציה, וסגניו יהיו פתחי אל-מג'ברי, מוסא אל-כוני ואחמד מעיתיק, בכירים בממשלה המוכרת על ידי הקהילה הבינלאומית.

הממשלה המוכרת על ידי הקהילה הבינלאומית יושבת בטוברוק שבמזרח המדינה, ואילו ממשלת הצללים של האופוזיציה יושבת בבירה טריפולי. כל אחת מהן נהנית מתמיכה של גורמים שונים בקהילה הבינלאומית ושל מיליציות במדינה. גורמים בכירים בשני הצדדים הביעו התנגדות לאחרונה להסכם, שהיה אמור להיחתם אתמול אך נדחה "בשל קשיים טכניים", וקראו לכינון ממשלה ללא מעורבות האו"ם.

עוד בוואלה! NEWS:
5 שנים אחרי: מה שנותר מהאביב הערבי הוא כאוס, דאעש וקרן אור אחת
תימן: עסקת חילופי שבויים בצל הפסקת האש העדינה
חניבעל קדאפי, בנו של שליט לוב לשעבר, נחטף בלבנון - ושוחרר

מרכז הקונגרסים בסיחראת, מרוקו. AP
מרכז הקונגרסים בסיחראת, מרוקו, היום/AP

שליח האו"ם מרטין קובלר, שנכנס לתפקיד לפני זמן לא רב, מסר כי ההסכם שנחתם "פתח תהליך של מעבר פוליטי בלוב", והגורמים המעורבים מקווים כעת להשיג יציבות במדינה, שתאפשר להיאבק בארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) שהשיג אחיזה משמעותית בשטחים במדינה. כעת, יישום ההסכם צפוי להערים קשיים נוספים רבים על ההנהגה בלוב ועל הגורמים הבינלאומיים המעורבים במגעים בין הצדדים.

שר החוץ של טורקיה מבלוט צ'באושאולו הגיב להסכם הפסקת האש, וטען כי הוא מהווה "רגע היסטורי" עבור לוב, ויאפשר לה להתקדם לעבר "אחדות ויציבות". שר החוץ של תוניסיה השכנה, טייב בקוש, הגדיר את ההסכם "רגע מכונן" בהיסטוריה של לוב, והוסיף כי "יש להתמקד כעת במיגור הטרור בלוב, שמאיים על העולם כולו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully