וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חניבעל קדאפי, בנו של שליט לוב לשעבר, נחטף בלבנון - ושוחרר

קדאפי, הנשוי לאישה לבנונית, נחטף אמש בידי קבוצת חמושים הדורשת מידע על האימאם מוסא א-סדר, שנעלם בשנת 1978 בלוב. ברשת "אל-ערביה" דווח כי קדאפי הוחזר לידי המודיעין הלבנוני. בסרטון שפורסם ברשת, הוא נראה חבול ומבקש מבעלי מידע על א-סדר למסור אותו לחוטפיו

חניבעל קדאפי, בנו של מנהיג לוב מועמר קדאפי. רויטרס
חניבעל קדאפי/רויטרס

חניבעל קדאפי, בנו של שליט לוב לשעבר, מועמר קדאפי, שנחטף אמש בלבנון, שוחרר הלילה (שבת) על ידי חוטפיו לידי גורמי המודיעין הלבנוני - כך פורסם ברשת "אל-ערביה". על פי דיווחים בתקשורת הערבית, גורמי הביטחון בלבנון טענו כי קדאפי נחטף במדינה על ידי קבוצת חמושים הדורשים מידע על גורלו ומקום הימצאו של האימאם השיעי מוסא א-סדר, שהוגדר נעדר בלוב לפני עשורים. לא ברור מתי אירעה חטיפתו של קדאפי, הנשוי לאישה לבנונית, אלין סקאף.

קדאפי שהה בלבנון בביקור אצל משפחת אשתו. לפי "סקיי ניוז" בערבית, מי שעומד מאחורי החטיפה הוא חסן יעקוב, שהיה בעבר בכיר בחיזבאללה.

קדאפי מופיע בסרטון שפורסם בתחנת הטלוויזיה הלבנונית "אל-ג'דיד TV", ובו הוא מבקש מכל מי שיש בידיו מידע לגבי אל-מוסא למסור אותו. בסרטון נראה כי קדאפי הוכה והוא סובל מחבלות סביב עיניו, אך הוא טוען כי הוא "במצב בריאותי טוב, שמח ורגוע".

עוד בוואלה! NEWS:
שני אזרחי סוריה נעצרו בשוויץ לאחר שחומר נפץ נמצא ברכבם
ורדים ומכות בפרלמנט בקייב: ראש הממשלה הורד בכוח מהדוכן
פוטין הפתיע: "מעניקים סיוע אווירי ונשק לצבא סוריה החופשי"

חניבעל קדאפי קורא למסור מידע לגבי האימאם אל-סדר

א-סדר, המכונה "האימאם הנעלם" , הוא אחד מהאימאמים השיעיים הבולטים של לבנון במאה ה-20. הוא נעלם יחד עם שני אנשים נוספים במהלך טיול לטריפולי ב-1978. באותה העת, האשימה לבנון את מועמר קדאפי בהיעלמותו של א-סדר.

מועמר קדאפי נרצח בידי כוחות המורדים בלוב ב-20 באוקטובר 2011 בעיר סירת, זאת לאחר גל מחאה נגד שלטונו שהפך להתקוממות מזוינת נגד המשטר במדינה, כחלק מגל המחאות בארצות הערב. למרות התגובה הקשה של כוחות הביטחון הלבויים נגד המפגינים והמורדים, באוגוסט של אותה השנה, השתלטו המורדים על ארמונו של השליט והפילו את סמלי השלטון.

(עדכון ראשון: 22:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully