וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין: "מעניקים סיוע אווירי ונשק לצבא סוריה החופשי"

קבוצת האופוזיציה הסורית קיבלה לדבריו גם תחמושת, במסגרת מבצעים משותפים עם צבא אסד בלוחמה נגד דאעש. בריאיון לסוכנות הידיעות הספרדית אמר אסד כי הוא מוכן לקיים שיחות עם ארגוני האופוזיציה אחרי שיתפרקו מנשקם, ושיבח את מעורבות רוסיה בסוריה: "מגנה על אירופה"

עריכה: טל רזניק

(השבוע: רוסיה תקפה לראשונה מטרות דאעש בסוריה באמצעות צוללת)

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, שהואשם לא אחת בפגיעה במורדים המתונים בתקיפות האוויריות שארצו מבצעת בסוריה לטובת בשאר אסד, אמר היום (שישי) כי ארצו למעשה תומכים בצבא סוריה החופשי - קבוצת אופוזיציה סורית שזוכה גם לסיוע מארצות הברית. בוושינגטון פקפקו בדבריו.

לדברי פוטין, רוסיה תומכת בארגון ומספקת לו סיוע אווירי, כלי נשק ותחמושת, במסגרת פעולות משותפות נגד החמושים האיסלאמיסטים שפועלים בסוריה, בראשם "המדינה האיסלאמית" (דאעש). "הכוח האווירי שלנו מסייע באיחוד המאמצים של הממשלה וצבא סוריה החופשי", אמר בנאום שנשא בכנס שנתי במשרד ההגנה של רוסיה.

לקריאה נוספת:
פוטין: "מקווה שלא נצטרך להשתמש בנשק גרעיני נגד דאעש"
לקראת שיחות עם אסד: הסכם בוועידת האופוזיציה הסורית בריאד
דיווח: רוסיה תקפה מטרות של דאעש בשטח לבנון

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מבקר בצרפת. AP
"הכוח האווירי שלנו מסייע באיחוד המאמצים של הממשלה וצבא סוריה החופשי". פוטין/AP

"כעת חלק מיחידות הארגון, בהיקף של יותר מ-5,000 לוחמים, פועלים במבצעים התקפיים נגד טרוריסטים, במחוזות חומס, חמאת, חאלב וא-רקה", הוסיף. "אנו תומכים בכך מהאוויר, אנו מסייעים להם בנשק ותחמושת".

פוטין הוסיף כי הורה לצבא רוסיה להגיב בעוצמה על מנת להגן על כוחותיו הפועלים בסוריה. "כל מטרה שמאיים על כוחות הצבא או התשתיות שלנו בקרקע חייבת להיות מושמדת", אמר.

באותו אירוע התייחס גם שר ההגנה של רוסיה, סרגיי שויגו, למעורבות הרוסית בסוריה, וטען כי ההשפעה של דאעש במדינה גוברת, והוא שולט כעת על 70% משטחה. מדובר בהערכות גבוהות בהרבה מאלו המקובלות בקרב מדינות המערב שפועלות בסוריה. לדברי שויגו, מספר לוחמי הארגון הסוני הקיצוני בעיראק ובסוריה מוערך ב-60 אלף, וקיים איום שהלחימה תזלוג למדינות במרכז אסיה שהיו בעבר חלק מברית המועצות. מדובר במדינות כמו קזחסטן, טורקמניסטן ואוזבקיסטן.

נשיא סוריה בשאר אסד – 6 במאי 2015. רויטרס
"אובמה אמר שהוא רוצה 'להכיל' את הטרור. מה זה בכלל אומר?". אסד/רויטרס

על רקע דברים אלה, התייחס נשיא סוריה אסד לניסיונות לפתור את המשבר בסוריה באופן פוליטי באמצעות משא ומתן. זאת, על רקע ההסכם שהגיעו אליו אתמול שורה של ארגוני אופוזיציה בריאד, בירת ערב הסעודית, ובו הוחלט להדיחו.

"אנחנו מוכנים לדיונים עם האופוזיציה, אבל זה תלוי בהגדרת האופוזיציה - מאבק מזוין אינו אופוזיציה", אמר אסד לסוכנות הידיעות הספרדית. "כשהארגונים החמושים יהיו מוכנים להתפרק מנשקם, נדבר איתם". לטענתו, ערב הסעודית, טורקיה וקטאר "שותפות לפשעים" שמבצע דאעש, וטורקיה היא "עורק החיים" היחיד של הארגון.

לדבריו, המשבר בסוריה היה יכול להסתיים תוך שנה, אם מדינות אלה לא היו מתערבות. בנוסף, תקף את ארצות הברית וקרא לה להפעיל לחץ על קטאר וערב הסעודית. לדבריו, "הבכירים האמריקנים לא מעזים להודות שהם טעו" בכל הנודע לתמיכת קטאר וסעודיה בדאעש. "אובמה אמר שהוא רוצה 'להכיל' את הטרור, ולא 'להשמיד' אותו, מה זה בכלל אומר?", שאל.

צפון-מזרח סוריה: כ-50 כורדים נהרגו בפיגוע משולש של דאעש

אסד גם הגן על מעורבות סוריה במדינה ואמר כי הרוסים "פרגמטיים, אולם גישתם מתבססת על ערכים ועקרונות, לא רק על אינטרסים. רוסיה מגינה על אירופה". להבדיל, ציין לרעה את צרפת, שתקיפותיה בסוריה "נועדו להפיג את הכעס הצרפתי" על רקע הפיגועים בפריז, ולא "להילחם בטרור".

בתוך כך, דובר של המחתרת הכורדית הסורית אמר היום כי בין 50 ל-60 בני אדם נהרגו ו-80 נוספים נפצעו מפיצוץ שלוש מכוניות תופת באזור תל תאמר שבמחוז חסכה שבצפון-מזרח סוריה. פיצוץ אחד אירע מחוץ לבית חולים, פיצוץ שני בשוק הומה ופיצוץ נוסף בסמוך לאזור מגורים. הארגון האשים את דאעש בפיגועי התופת. מאוחר יותר קיבל דאעש את האחריות לפיגועים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully