וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: רוסיה תקפה מטרות של דאעש בשטח לבנון

אילן זלאיט

10.12.2015 / 10:53

גורם לבנוני מסר לעיתון "א-שרק אל-אווסט" כי התקיפה אירעה בגבעות בעלבק השבוע ולא תואמה עם ביירות. לאחרונה התגברה הלחימה בגבול סוריה-לבנון בין נאמני אסד ללוחמי "המדינה האיסלאמית" וג'בהת א-נוסרה

עריכה: טל רזניק

כלי טיס רוסיים תקפו השבוע מטרות של ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) בשטח לבנון - כך אמר היום (חמישי) גורם ביטחוני לבנוני לעיתון "א-שרק אל-אווסט". לפי הדיווח, חיל האוויר הרוסי תקף ביום שלישי האחרון עמדות של הארגון בגבעות בעלבק שבבקעת הלבנון, בסמוך לגבול עם סוריה. הגורם הדגיש כי "אין כל תיאום בין צבא רוסיה לצבא לבנון בנוגע לתקיפת חמושים בשטח לבנון".

לפי הדיווח, גם חיל האוויר הסורי תקף אתמול עמדות של ג'בהת א-נוסרה באזור העיירה ערסאל שבלבנון. ביממה האחרונה התגברה הלחימה באזורים הסמוכים לגבול עם סוריה, בעיקר בהרי ערסאל ובעלבק, בין כוחות ארטילריה של צבא לבנון, בסיוע של חיזבאללה, לבין דאעש וג'בהת א-נוסרה.

אתמול דיווחה סוכנות הידיעות הלבנונית הממשלתית כי אבו פראס אל-ג'בה, בכיר בג'בהת א-נוסרה, נהרג יחד עם שלושה לוחמים נוספים בארגון בהפגזה של צבא לבנון על רכב שבו נסעו באזור ערסאל. בחודש אוגוסט אשתקד השתלטו לוחמים משני הארגונים על העיירה, עד שנהדפו בידי כוחות הביטחון של לבנון כעבור כמה ימים.

במהלך חדירתם לעיירה לקחו שני הארגונים חיילים ושוטרים בשבי ובשבוע שעבר התבצעה עסקה לחילופי שבויים בין ג'בהת א-נוסרה לצבא לבנון שתווכה בידי קטאר. במסגרת העסקה, שוחררו 16 חיילים ושוטרים ובתמורה נמסרו לו 13 פעילי טרור שהיו כלואים בלבנון, בהם אשתו לשעבר של מנהיג דאעש אבו בכר אל-בגדאדי.

לקריאה נוספת בנושא
טורקיה "מוכנה לעבוד" עם רוסיה – אך מאשימה אותה ב"טיהור אתני"
פוטין: "מקווה שלא נצטרך להשתמש בנשק גרעיני נגד דאעש"

מפציץ רוסי מדגם Su-34 תוקף מטרות בסוריה, 9 בדצמבר 2015. AP
מפציץ רוסי מדגם Su-34 מפציץ מטרות בסוריה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully