וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ורדים ומכות בפרלמנט בקייב: ראש הממשלה הורד בכוח מהדוכן

11.12.2015 / 19:29

ארסני יצניוק נשא נאום המגן על פועלה של ממשלתו, כשחברו לקואליציה הגיע עם זר ורדים אדומים והוריד אותו בכוח מהדוכן. מיד לאחר מכן, החלה קטטה המונית בין תומכי יצניוק לתומכי הנשיא

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

קטטה המונית פרצה היום (שישי) בין חברי הפרלמנט של אוקראינה לאחר שאחד מתומכי הנשיא, פטרו פורושנקו, הוריד את ראש הממשלה, ארסני יצניוק, מדוכן הנאומים במשכן. פרץ האלימות המפתיע התרחש בזמן שאילתות מול יצניוק, בדיוק כשסקר את תפקוד ממשלתו מול חברי הפרלמנט, שלהם הסמכות להדיחו כעת משחלפה שנה לכהונתו.

בעת שנאם כדי להגן על פועלה של ממשלתו, המחוקק אולך ברנה ניגש לראש הממשלה והגיש לו, במחווה צינית, זר ורדים אדומים. לאחר מכן, תפס ברנה את יצניוק במותניו, הרים אותו וגרר אותו מעמדת הנואמים. מיד לאחר מכן, חברי מפלגת "חזית העם" שבראשה עומד יצניוק התערבו, דחפו את ברנה והכו אותו באגרופים. נציגי מפלגתו של פורושנקו לא נשארו חייבים והצטרפו לקטטה שנמשכה כמה דקות, עד שחזרו החברים לכיסאותיהם.

עוד בוואלה! NEWS:
ראש ממשלת צרפת: ניצחון הימין הקיצוני בבחירות יוביל למלחמת אזרחים
פוטין הפתיע: "מעניקים סיוע אווירי ונשק לצבא סוריה החופשי"
"לכו לקולג'": מישל אובמה עושה ראפ בבית הלבן

ראש ממשלת אוקראינה ארסני יצניוק מורד מדוכן הנואמים בפרלמנט. 11 בדצמבר 2015.. AP
ראש הממשלה יצניוק מורד בכוח על ידי חברו לקואליציה/AP

"לקחתי את כל האחריות לצעדים הכי לא פופולריים שנעשו במדינה שלנו, כאלה שאף אחד לא לקח במשך עשרים שנה", אמר יצניוק בנאומו שהופסק. "כשנכנסתי לתפקיד הזה, ידעתי מה יקרה לתמיכה בי. הגעתי לכאן לא בשביל האהדה הפוליטית כלפיי, אלא כדי לבצע רפורמות שיעזרו להגביר את התמיכה במדינה שלנו. יש לכם את הזכות החוקתית המלאה להעלות את נושא התפטרות ממשלת אוקראינה, אז העלו אותו להצבעה. אני אקבל את ההחלטה של הפרלמנט האוקראיני משום שאיני נאחז בכיסא".

הקטטה המכוערת חשפה את השסעים העמוקים בתוך הקואליציה הפרו-מערבית באוקראינה, שגרמו לכך שרבים שיערו שהממשלה תיפול. מדינות המערב התומכות בממשלה, מצדן, הדגישו בעת האחרונה כי זמנה של קייב אוזל בכל הנוגע למלחמה בשחיתות, תנאי הכרחי לעמידה בסטנדרטים מערביים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
ראש ממשלת אוקראינה ארסני יצניוק. 11 בדצמבר 2015.. AP
"לא נאחז בכיסא". יצניוק בנאומו, רגע לפני שהורד מהפודיום/AP

יצניוק, כמו הנשיא פורושנקו, הוא שחקן מרכזי במנהיגות הפרו-מערבית שזכה בבחירות לראשות הממשלה ב-2014, לאחר שהפיל את ויקטור יאנוקוביץ' הפרו-רוסי. ואולם, אחוזי התמיכה בו צנחו בשנה האחרונה באופן דרמטי. כעת, מפלגות האופוזיציה קוראות להצעת אי-אמון בממשלה, ופרשנים באוקראינה טוענים כי ככל הנראה לא יהיה רוב להצעה כזו מאחר שאין בנמצא מחליף ראוי ליצניוק.

קטטה המונית בין חברי הקואליציה בפרלמנט באוקראינה. 11 בדצמבר 2015.. AP
חברי הקואליציה מתקוטטים/AP
קטטה המונית בין חברי הקואליציה בפרלמנט באוקראינה. 11 בדצמבר 2015.. AP
קטטה המונית בין חברי הקואליציה בפרלמנט באוקראינה. 11 בדצמבר 2015./AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully