וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ממשלת צרפת: ניצחון הימין הקיצוני בבחירות יוביל למלחמת אזרחים

11.12.2015 / 18:44

יומיים לפני הסיבוב השני בבחירות האזוריות, הזהיר מנואל ואלס, מפני הישג נוסף למפלגת החזית הלאומית של מארין לה פן. "הגענו לרגע היסטורי. הבחירה היא בין פילוג לבין ערכי הרפובליקה"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

ראש ממשלת צרפת, מנואל ואלס, הזהיר היום (שישי) מפני אפשרות של "מלחמת אזרחים" במדינה, במקרה שמפלגת הימין הקיצוני החזית הלאומית תנצח בסיבוב השני בבחירות האזוריות ביום ראשון ולקראת הבחירות לנשיאות 2017. ואלס, ראש המפלגה הסוציאליסטית הלאומית, מנהל קרב עז בימים אלו כדי למנוע ממנהיגת החזית הלאומית, מארין לה פן, לצבור כוח נוסף.

"הגענו לרגע היסטורי, השורה התחתונה עבור המדינה שלנו היא בחירה בין שתי אפשרויות", אמר ואלס בריאיון ברדיו. "אפשרות אחת היא מפלגת ימין קיצוני שדוגלת בפילוג, פילוג שיכול להוביל למלחמת אזרחים". האפשרות השנייה, לדבריו, היא להצביע עבור "ערכיה של הרפובליקה" – מדינה הפתוחה לאנשים מתרבויות שונות, כל עוד הם מקבלים את הכללים ואת סמכותה של המדינה.

לקריאה נוספת:
לה פן ניצלה את בהלת הטרור וסחפה את צרפת, אך הדרך לנשיאות עוד רחוקה
המפלגות הוותיקות מסרבות לקבל את לה פן: "איך הגענו לכאן?"
חבר פרלמנט יהודי בצרפת: "ההישג של לה פן לא מעיד על אנטישמיות"

ראש ממשלת צרפת, מנואל ואלס, נואם מול הפרלמנט בדיון בנוגע להארכת מצב החירום במדינה, נובמבר 2015. AP
"השורה התחתונה עבור המדינה שלנו היא בחירה בין שתי אפשרויות". ואלס/AP

בתום הסיבוב הראשון שהתקיים בתחילת השבוע, זכתה מפלגתה של לה פן ב-27.83% תמיכה והיא מובילה בשישה מתוך 13 מחוזות, לאחר שמעולם לא זכתה אף לא במחוז אחד. על אף שלמחוזות אין השפעה רבה על השלטון המרכזי, זהו הישג סמלי חשוב לקראת המטרה האמיתית – הבחירות לנשיאות שיתקיימו בעוד פחות משנה וחצי.

ביום ראשון פתחו המפלגות הגדולות בצרפת במגעים במטרה לבלום בסיבוב השני את עליית החזית הלאומית, שזכתה לתמיכתם של מצביעים רבים שמאסו במיינסטרים הפוליטי. מפלגתו של הנשיא פרנסואה הולנד, המפלגה הסוציאליסטית, שנמצאת בשפל מבחינת התמיכה בה, החליטה להסיר את מועמדותם של שלושה ממועמדיה במחוזות שבהם הגיעו למקום השלישי בלבד, וקראה לתומכיה להצביע למפלגה הרפובליקנית, בראשותו של ניקולא סרקוזי. זאת, למורת רוחם של רבים במפלגה הסוציאליסטית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
מארין לה פן, מנהיגת החזית הלאומית, בבחירות האזוריות בצרפת. אי-פי, AP
מובילה בשישה מתוך 13 מחוזות. מארין לה פן, השבוע/AP, אי-פי

ז'אן-פייר מסרט, ראש המפלגה הסוציאליסטית במחוז המזרחי, אף סירב להסיר את מועמדותו. בריאיון לרשת BFMTV, טען: "אנו סבורים כי הדרך הטובה ביותר להתנגד לחזית הלאומית היא באמצעות השתלטות על מושבים במועצה המחוזית".

סרקוזי, מצדו, סירב לנקוט בטקטיקה דומה, אולם חלק מתומכיו קוראים לאימוץ האסטרטגיה הסוציאליסטית - ולהסרת מועמדותם של חברי המפלגה בחלק מהמחוזות. "כשאתה במקום השלישי, אתה פורש", טען ראש הממשלה לשעבר ז'אן-פייר רפארן. "אתה יוצר חזית נגד הכוח ההרסני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully