וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפלגות הוותיקות מסרבות לקבל את לה פן: "איך הגענו לכאן?"

העיתון "לה מונד" הגיב במאמר מערכת נוקב לתוצאות הבחירות המחוזיות: "איך מפלגה מתריסה וקסנופובית הפכה למפלט של רבע מהבוחרים?". האם היריבות יאחדו כוחות כדי לבלום את הימין הקיצוני?

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

"איך הגענו לכאן?", תהה מאמר המערכת הנוקב שפורסם אתמול (שני) בעיתון הצרפתי "לה מונד", בהתייחסות לתוצאות הבחירות המחוזיות במדינה, שהעניקו הישג חסר תקדים למפלגת הימין הקיצוני "החזית הלאומית", בראשותה של מארין לה פן. על פי "לה מונד", לאחר ההישגים בבחירות לפרלמנט האירופי בשנת 2014 ולמועצות האזוריות בחודש מרץ האחרון, מפלגתה של לה פן "צועדת קדימה במרץ".

למרות ש-27.83% התמיכה שלה זכתה וההובלה בשישה מתוך 13 מחוזות הבחירה היו צפויות בסקרים האחרונה, לה פן "לא נחה על זרי הדפנה", הבהירו הכותבים, והזכירו כי רק עוד שנה וחצי יתקיימו במדינה הבחירות לנשיאות. "כיצד מפלגה מתריסה וקסנופובית, שמונעת מאידאולוגיה המנוגדת לערכי הרפובליקה ומקדמת מדיניות דמגוגית ומסוכנת, הפכה למפלט של רבע מהבוחרים?".

עוד בוואלה! NEWS:
חבר פרלמנט יהודי בצרפת: "ההישג של לה פן לא מעיד על אנטישמיות"
לה פן ניצלה את בהלת הטרור וסחפה את צרפת, אך הדרך לנשיאות עוד רחוקה
צרפת: ניצחון למפלגת הימין הקיצוני בבחירות המחוזיות

מארין לה פן, מנהיגת החזית הלאומית, בבחירות האזוריות בצרפת. אי-פי, AP
"מונעת מאידאולוגיה המנוגדת לערכי הרפובליקה ומקדמת מדיניות דמגוגית ומסוכנת". לה פן, היום/AP, אי-פי

"סערות הסתיו הזרימו מים לטחנת הרוח של 'החזית הלאומית'", הוסיפו. "זרם הפליטים המאסיבי מהמזרח התיכון, שנמלטו מהלחימה בסוריה ובעיראק והתדפקו על דלתותיה של אירופה, ולאחר מכן מתקפות בטרור של ה-13 בנובמבר בפריז, אפשרו לקשור, יותר מתמיד, בין ההגירה השוטפת, משבר ההגירה הנוכחי, הנוכחות של הקהילה המוסלמית באירופה ואיום הטרור. במדינה מבולבלת וחרדתית, משוואת האימה הזאת הראתה בלי שום ספק את סימניה".

עבור מערכת "לה מונד", הנורא מכול, להגדרת הכותבים, בקריצה לבחירות לנשיאות, שקול לאובדן אופייה של צרפת. "אין ספק כי האחריות של המפלגות שהנהיגו את צרפת שנים רבות על הכף", נכתב. "הן לא הצליחו להציג חזון ברור לעתיד קולקטיבי". כעת, העיניים נשואות ל-13 בדצמבר, הסיבוב השני והמכריע של הבחירות המחוזיות. "אסור למפלגות לשכוח את המטרה – לבלום את 'החזית הלאומית'", הבהירו הכותבים.

עוד בוואלה!

תתחילו לחסוך לכל המשפחה בהוצאות של הסלולר! בואו לשמוע עוד

לכתבה המלאה
ראש ממשלת צרפת פרנסואה הולנד בוועידת האקלים בפריז, 4 בדצמבר 2015. רויטרס
"כשאתה במקום השלישי, אתה פורש". הנשיא פרנסואה הולנד/רויטרס

בתוך כך, המפלגות הגדולות בצרפת פתחו אתמול במגעים במטרה לבלום בסיבוב השני את עליית "החזית הלאומית", שזכתה לתמיכתם של מצביעים רבים שמאסו במיינסטרים הפוליטי. מדגם שפורסם היום קובע כי כ-16% מהמצביעים למפלגת של לה פן החליטו לעשות זאת לאחר מתקפת הטרור בפריז, ו-68% אמרו כי מטרתם בהצבעה הייתה "להעניש" את המפלגה הסוציאליסטית של הנשיא פרנסואה הולנד.

מפלגתו של הולנד, שנמצאת בשפל מבחינת התמיכה בה, החליטה להסיר את מועמדותם של שלושה ממועמדיה במחוזות שבהם הם הגיעו למקום השלישי בלבד, וקראה לתומכיה להצביע למפלגה הרפובליקנית, בראשונות של ניקולא סרקוזי. זאת, למורת רוחם של רבים במפלגה הסוציאליסטית.

ז'אן-פייר מסרט, ראש המפלגה הסוציאליסטית במחוז המזרחי, אף סירב להסיר את מועמדותו. בריאיון לרשת BFMTV, טען: "אנו סבורים כי הדרך הטובה ביותר להתנגד ל'חזית הלאומית' היא באמצעות השתלטות על מושבים במועצה המחוזית. זו הדרך הטובה לבלום את 'החזית הלאומית', באמצעות ישיבה באופוזיציה".

נשיא צרפת ניקולא סרקוזי משוחח בטלפון. 2009. AP
"מעקם את זרועם של הצרפתים". הנשיא לשעבר סרקוזי/AP

סרקוזי, מצדו, סירב לנקוט בטקטיקה דומה, אולם חלק מתומכיו קוראים לאימוץ האסטרטגיה הסוציאליסטית - ולהסרת מועמדותם של חברי המפלגה בחלק מהמחוזות. "כשאתה במקום השלישי, אתה פורש", טען ראש הממשלה לשעבר ז'אן-פייר רפארן. "אתה יוצר חזית נגד הכוח ההרסני".

"להסיר מועמד בסיבוב השני זה לא הוגן", קראה לה פן בריאיון לתחנת הרדיו הצרפתית RTL. "היום, הם מעקמים את זרועם של הצרפתים, של השמאל. האם הם יקבלו את העלבון? נחכה ונראה". לה פן, שהצליחה לשנות את תדמיתה של המפלגה האנטישמית והגזענית שהוריש לה אביה, ז'אן-מארי, שוב מוכיחה כי היא יודעת לפרוט על מיתריו של הציבור הצרפתי המפוחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully