וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות הרוגים בפיצוץ משאית תופת בסיום קורס צוערי משטרה בלוב

לפחות 67 נהרגו וכמאה נפצעו בצפון לוב, מפיצוץ בכניסה לבסיס של משמר החופים בעת שנערך במקום טקס סיום בהשתתפות מאות צוערים. מאחורי המתקפה הקטלנית עומד ככל הנראה דאעש, הפועל באזור

פיצוץ משאית תופת בבסיס צבאבלוב. טוויטר, צילום מסך
משאית תופת התפוצצה בקורס סיום צוערים. לוב, היום/צילום מסך, טוויטר

לפחות 67 בני אדם נהרגו הבוקר (חמישי) וכמאה נפצעו בפיגוע התאבדות בבסיס של כוחות הביטחון בלוב – כך מסרו גורמי צבא במדינה. ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) ככל הנראה עומד מאחורי הפיגוע הקטלני, שאירע בעיר החוף זלתין שבצפון-מערב לוב.

סמוך לשעה 9:00 הגיעו מחבלים עם משאית תופת לשער של בסיס הדרכה של משמר החופים הלובי בעיר, בעת שבמקום נערך טקס סיום קורס של צוערים. משלא התאפשר להם להיכנס, פוצצו המחבלים את המשאית בכניסה לבסיס, מה שגרם להרס עצום באזור כולו. בתי החולים בעיר קרסו תחת עומס הנפגעים שפונו מהאירוע, וקראו לתושבים להגיע ולתרום דם.

עוד בנושא:
מכוניות ללא נהג וטילים משודרגים: כך מתכנן דאעש את הפיגוע הבא באירופה
צבא עיראק: "חיסלנו את 'שר המלחמה' של דאעש"
ארה"ב: נעצר תומך דאעש שתכנן פיגוע בערב השנה החדשה

חיילים בצעדה לציון סיום קורס צבאי, טריפולי, לוב. רויטרס
בתי החולים קרסו תחת העומס. קורס צוערים בלוב/רויטרס

אף ארגון לא נטל עד כה אחריות לפיצוץ, אך קרוב לוודאי שאחראי לו ארגון דאעש הפעיל באזור. העיר זלתין, העשירה בשדות נפט, נמצאת כ-200 קילומטרים מערבית לעיר סירת, הנמצאת בשליטת דאעש מחודש אוגוסט האחרון ונחשבת למעוז הארגון הקיצוני בלוב.

השליטה בלוב, השקועה במלחמת אזרחים עקובה מדם מאז נפילת משטרו של המנהיג עומר קדאפי בשנת 2011, מתחלקת בין הממשלה בטריפולי לבין מיליציות חמושות. אזור החוף הוא מוקד להתקפות רבות של דאעש וארגונים אחרים על כוחות השלטון, במטרה להשתלט על משאבי הנפט הרבים באזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully