וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכוניות ללא נהג וטילים משודרגים: כך מתכנן דאעש את הפיגוע הבא באירופה

סרטונים שהגיעו לידי רשת "סקיי ניוז" מראים כי הארגון הקיצוני מפתח מכוניות תופת ניידות, שישמשו לביצוע פיגועי ענק. הארגון פועל כדי לשדרג טילים ישנים כך שיוכלו להפיל מטוסי נוסעים וקרב

ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) הצליח להגיע ליכולות טכנולוגיות משמעותיות שלא נראו באף ארגון טרור בעבר, שייאפשרו לו להוציא אל הפועל מתקפות קטלניות במזרח התיכון ובאירופה – כך עולה מסרטונים שהגיעו לידי רשת "סקיי ניוז". בסרטונים, שאורכם הכולל מגיע לשמונה שעות, ניתן לראות כי הארגון ייצר "מכוניות ללא נהג" – כלי רכב הנשלט מרחוק. על פי הרשת, הטכניקה אמורה לשמש לוחמים ברחבי אירופה כדי שיצליחו להוציא אל הפועל פיגועים קטלניים ביבשת.

בנוסף, בסרטונים ניתן לראות כי הארגון פועל כדי לייצר סוללה תרמית – יכולת מרשימה שצפויה להוות איום משמעותי על המערב. באמצעות הסוללה הזו יכול הארגון לשדרג טילי אוויר–אוויר ישנים, כך שיהפכו לטילי קרקע-אוויר מתפקדים המסוגלים לפגוע במטוסי קרב ובמטוסי נוסעים. לאותם טילים ישנה רמת דיוק של 99% במידה והם מתבייתים על המטרה באמצעות חום.

עוד כתבות בנושא:
צבא עיראק: "חיסלנו את 'שר המלחמה' של דאעש"
"קמרון - חמורם של היהודים": דאעש הוציא להורג "מרגלים" בסרטון חדש
השבועות הקשים של דאעש: "המדינה האיסלאמית" בדרך לנפילתה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מכונית ללא נהג" שמייצר דאעש/מערכת וואלה!, צילום מסך

הסרטונים הגיעו לידי הרשת דרך ארגון מורדים מתון הפועל בסוריה, ששבה לוחם בארגון שנשא את הסרטונים ועשה את דרכו לטורקיה, ככל הנראה במטרה להגיע לאירופה ולהפיץ אותם. מהסרטונים עולה כי הארגון גייס מדענים הפועלים ב"אוניברסיטת הג'יהאד" הממוקמת בא-רקה, מעוז הארגון הקיצוני.

אותה ה"אוניברסיטה", כך לפי הרשת, עוברים לוחמי הארגון קורסים במעבדות כך שיוכלו להעתיק את הטכנולוגיה למדינה האירופית שאליה יגיעו. מדובר בהוכחה הראשונה לכך שהפעילות הזו מתקיימת, והסרטון מראה כי מדובר ביכולות טובות יותר מאלו שחשבו תחילה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שדרוג טיל אוויר-אוויר ישן/מערכת וואלה!, צילום מסך

כריס האנטר, חייל לשעבר בכוחות המיוחדים הבריטים ויועץ בענייני חומרי נפץ לצבא, אמר כי לא האמין למראה עיניו כשחזה ביכולות המוצגות בסרטון. "אני חושב כי מדובר באחד מהממצאים המודיעיניים המשמעותיים ביותר בכל הנוגע לדאעש", אמר. "באמצעות הצילומים הללו, שצולמו בוודאות כדי להעביר מידע, ניתן להפיק ידע הנוגע למצב הטכנולוגי שלהם ועל האיומים שבפניהם אנו עומדים. מדובר במכרה זהב מודיעיני".

עריק מדאעש אישר לסקיי ניוז כי האימונים נערכים בא-רקה. הוא אף ציין כי היכולות הטכנולוגיות החדשות נועדו לשם ביצוע מתקפות באירופה."תיעוד האימונים נועד כדי לגרום לנזק רב באירופה", אמר. "הכוונה היא לפגוע במספר רב של אנשים ביותר מזירה אחת".

משרד החוץ הבריטי מסר בתגובה לסרטונים: "דאעש ינקוט בכל הצעדים כדי לגרום לנזק, אך בריטניה לעולם לא תיבהל מאותם הטרוריסטים. הערכים שלנו חזקים משלהם. הארגון מתחיל להפסיד שטחים ובסופו של דבר הוא יובס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully