וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבא עיראק: "חיסלנו את 'שר המלחמה' של דאעש"

תאמר מוחמד אל-מחלאווי, בכיר בארגון הקיצוני המפקד על המערכה בצפון מחוז אנבאר, נהרג יחד עם שלושה לוחמים נוספים. לפי דיווחים שונים, אל-מחלאווי היה בקשר עם בכירים בארגון, בהם המנהיג אל-בגדאדי

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

מפקד בכיר בארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) המכונה "שר המלחמה" של הארגון נהרג במתקפות חיל האוויר העיראקי – כך הודיע היום (רביעי) צבא עיראק. לפי ההודעה, תאמר מוחמד מטלוב חוסין אל-מחלאווי חוסל יחד עם שלושה לוחמים נוספים בתקיפה אווירית באזור ברוואנה שבמחוז אנבאר, שם מתנהלים קרבות בין הצבא לארגון הקיצוני.

אל-מחלאווי, המכונה אבו מועאז, משמש כמפקד המערכה בעיר חדית'ה שבצפון מחוז אנבאר. לפי דיווחים בכלי תקשורת בעיראק, אבו מועאז נחשב לאחר המפקדים הבולטים של דאעש שנמצא בקשר עם הגורמים בכירים ביותר בארגון, בהם המנהיג אבו בכר אל-בגדאדי.

עוד כתבות בנושא:
השבועות הקשים של דאעש: "המדינה האיסלאמית" בדרך לנפילתה
הפנטגון: חוסלו בכירי דאעש שסייעו בתכנון המתקפה בפריז
המשימה הושלמה: צבא עיראק הניף את הדגל ברמאדי

ת'אמר חוסיין אל-מחלאווי, מפקד בכיר בדאעש שכונה "שר המלחמה" של הארגון, שנהרג במתקפה של צבא עיראק. טוויטר, צילום מסך
"שר המלחמה" של דאעש שנהרג בתקיפה האווירית. אל-מחלאווי/צילום מסך, טוויטר

דאעש פתח בימים האחרונים במתקפה ליד העיר חדית'ה שבצפון-מערב עיראק, ומטוסי הקואליציה בהובלת ארצות הברית פועלים ביחד עם צבא עיראק כדי להסיג את לוחמי הארגון. חדית'ה נמצאת על נהר הפרת, כ-240 קילומטרים מצפון-מערב לבגדאד. בסמוך אליה נמצא סכר חדית'ה המשמש כתחנת הכוח ההידרואלקטרית הגדולה במדינה. בעיר ישנם כ-25 אלף תושבים, רובם ממוצא סוני.

סטיב וורן, דובר הקואליציה, אמר כי יותר ממאה לוחמים מדאעש נהרגו באזור. "כל מתקפה של דאעש הוכרעה על ידי שילוב כוחותינו עם כוחות הביטחון של עיראק", אמר. לדבריו, דאעש החל לתקוף את העיר לאחר התבוסה ברמאדי, שעליה השתלט הצבא לפני כשבוע.

"דאעש לא השתלט על אף שטח מאז מאי 2015, אז כבש את רמאדי, וכוחותיו נמצאים בעמדות הגנה בלבד", אמר. מוקדם יותר ציין וורן כי דאעש הפסיד 40% מהשטח שעליו שלט בעיראק, כמו גם 20% מהשטח בסוריה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
ת'אמר חוסיין אל-מחלאווי, מפקד בכיר בדאעש שכונה "שר המלחמה" של הארגון, שנהרג במתקפה של צבא עיראק. טוויטר, צילום מסך
אבו מועאז/צילום מסך, טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully