וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרטון חדש של דאעש מתעד רצח של עשרות אתיופים נוצרים

בסרטון שהופץ נראות שתי קבוצות של אזרחים אתיופים, שנפלו בשבי בלוב. ראשיהם של חברי הקבוצה הראשונה נערפו, והיתר נורו למוות. בחודש פברואר הפציצה מצרים בלוב, אחרי שדאעש תיעד רצח נוצרים קופטים במדינה

עריכה: גדי וינסטוק

סרטון שהפיצה "המדינה האיסלאמית" מתעד הרג המוני של אתיופים נוצרים, שנחטפו בלוב בידי קבוצה המזוהה עם דאעש. הסרטון, שאורכו 29 דקות, פורסם הבוקר (ראשון) ומציג שתי קבוצות נפרדות של חטופים. לפי הדוברים בסרטון, שתי הקבוצות הוחזקו בנפרד: האחת במזרח לוב, והשנייה בדרום המדינה.

קבוצה אחת נורתה למוות, והחטופים בקבוצה השנייה מובלים לחוף הים, וראשים נערפים בסכינים. בסרטון נראה לוחם רעול פנים של הארגון כשהוא מנוף באקדחו ומוסר הצהרה ארוכה, שבה אמר כי על הנוצרים להתאסלם או לשלם את מס "הג'יזייה" - מס מיוחד שמוטל על נוצרים ועל יהודים לפי הקוראן. עדיין לא ברור מיהם השבויים והיכן הם נשבו, וכן לא ידוע כמה בדיוק הוצאו להורג.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
החטופים מובלים לחוף הים בלוב/מערכת וואלה!, צילום מסך

"גברים יהרגו, נשים וילדים ישועבדו", איים הארגון בסרטון על נוצרים שלא יפעלו לפי תנאיו. "אנחנו אומרים לנוצרים בכל מקום – המדינה האיסלאמית תגיע אליכם אפילו אם תתבצרו במבצריכם".

בחודש פברואר, פרסם ארגון המזוהה עם דאעש סרטון שצולם גם הוא בלוב, ושהציג את רציחתם של 21 נוצרים קופטים. הסרטון הוביל לתקיפה מתוקשרת, גם אם נקודתית, של חיל האוויר המצרי, נגד יעדי הארגון בלוב. רוב החטופים היו פועלים שעבדו בשיפוצים בלוב. זהותם של החטופים מהסרטון החדש אינה ברורה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully