וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל הרדיפה של דאעש, הנוצרים בעיראק חוגגים חג מולד קודר

24.12.2015 / 15:31

הבירה בגדאד תציין את החג הנוצרי לטובת המיעוט המאוים על ידי הארגון הקיצוני, אך גם המחווה מצד הרשויות לא צפויה לשפר את המצב העגום. "האם זה אמתי? אני לא חושבת ככה"

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

חג המולד שיחול הערב (חמישי) מגיע יממה אחרי החג המציין את הולדתו של הנביא מוחמד, ובבגדאד נערכים לחגיגות כמחווה עם האוכלוסייה הנוצרית הנרדפת בעיראק. זיקוקים יאירו את נהר החידקל בכל ערב בשבוע הקרוב ועץ אשוח ענק בגובה 25 מטר הוצב בפארק הציבורי זווארה. במחנה פליטים במזרח העיר, ילדים האזינו למזמורים ורקדו עם אדם מחופש לסנטה קלאוס.

ואולם, נוצרים רבים אומרים כי מדובר בצעד מאוחר מדי לשיפור מצבם בעיראק, ביתם זה קרוב ל-2,000 שמאוים על ידי ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) הרודף אותם. "ראיתי מחוות נחמדות מצדם של אנשים בפייסבוק, ולמען האמת זה שימח אותי לראות אותם חוגגים יחד עמנו את חג המולד כהתנגדות לדאעש", סיפרה מרים, מורה בת 29 בעיר. "אבל האם זה אמתי? אני לא חושבת ככה", הוסיפה.

לדבריה, "נוצרים שעזבו את עיראק לא רוצים לחזור וחלק מהם קוראים לנו לעזוב באומרם שם אם נעבור את מסע הייסורים הזה, הבא כבר יהיה סוף הדרך".

לקריאה נוספת בנושא
לקראת השחרור מידי דאעש: צבא עיראק הסתער על מרכז רמאדי
מלכת היופי של עיראק אוימה בידי דאעש: "הצטרפי לארגון או שתיחטפי"
חשש באירופה: דאעש גנב אלפי דרכונים שישמשו להברחת לוחמים

ילדים משחקים בפארק שעוטר לכבוד חג המולד בבגדאד, עיראק, 21 בדצמבר 2015. AP
ילדים משחקים עם סנטה קלאוס בפארק זווארה בבגדאד/AP
"חג המולד הוא בלבנו, אבל אני מדוכא משום שלא מדובר באותה חברה"

ארגון "המדינה האיסלאמית", שכבש כשליש משטחה של עיראק בשנה שעברה, גרם למנוסתם של כ-200 אלף נוצרים ממחוז נינווה שבצפון המדינה, שנחשב לערש הנצרות האשורית המזרחית. חלק מהם אפילו מתגעגעים לשלטונו של הרודן סדאם חוסיין, שהודח ב-2003 לאחר הפלישה האמריקנית. "לא הייתה אפליה כלשהי במשטר הקודם, הדברים השתנו לאחר מכן", סיפר אבו פאדי בן ה-51, אב לשלושה, שעובד במחנה שהורדם במיוחד לפליטים נוצרים שנמלטו מאימת דאעש.

"הפלת המשטר אפשרה לקיצונים משני הצדדים שדוכאו בעבר לצוץ על פני השטח", הוסיף אבו פאדי, שהתייחס לרוב השיעי שעלה לשלטון במקומו של סדאם הסוני, שבני עדתו שהורגשו מקופחים בידי המשטר החדש התקוממו נגדו ורבים מהם אף חברו לדאעש.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

בזמן שהרדיפה של דאעש אחרי הנוצרים במדינה היא הגרועה ביותר מאז הקמתה של עיראק, עשרות נוצרים נחטפו או נהרגו וכנסיותיהם הופצצו מאז 2004. לפי חבר הפרלמנט הנוצרי עימאד יוהאנה, מאז 1997, הצטמצמה אוכלוסיית הנוצרים בעיראק מ-1.3 מיליון בני אדם ל-650 אלף. לדבריו, ללא הנסיבות, מספר כיום היה שני מיליון בני אדם. יוהאנה הוסיף כי מדינות המערב מקלות על נוצרים להשיג אשרות שהייה, מה שתורם לעזיבתם ההמונית.

"חג המולד הוא בלבנו, אבל אני מדוכא משום שלא מדובר באותה חברה", סיפר סעיד ג'לאל בן ה-31 המתנדב במחנה הפליטים. "רוב משפחתי וחבריי נעקרו מבתיהם או עזבו את המדינה", הוסיף בעצב.

ילדים משחקים בפארק שעוטר לכבוד חג המולד בבגדאד, עיראק, 21 בדצמבר 2015. AP
בתוך פחות מ-20 שנה, האוכלוסייה הצטמצמה בכמעט חצי/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully