וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת השחרור מידי דאעש: צבא עיראק הסתער על מרכז רמאדי

22.12.2015 / 15:17

אחרי שכבשו מחדש חלקים מבירת מחוז אנבאר, כוחות הביטחון פתחו במבצע להשתלטות על יתר האזורים שנותרו בידי "המדינה האיסלאמית". לפי ההערכות, כ-300 לוחמי הארגון מתבצרים במקום

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

כוחות הביטחון של עיראק החלו הבוקר (שלישי) במבצע הסופי לשחרור מרכז העיר רמאדי מידי ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) – כך מסר דובר יחידות ללוחמה בטרור סבאח א-נומני. בירת מחוז אנבאר שבמערב המדינה נכבשה על ידי לוחמי הארגון הקיצוני בחודש מאי וחלקים ממנה כבר חזרו לשליטת הממשל בבגדאד בתחילת החודש.

"כוחותינו מתקדמים לעבר מתחם הממשלה במרכז רמאדי", מסר הדובר א-נומני. "הלחימה מתרחשת בשכונות הסמוכות למתחם עם תמיכה של חיל האוויר". המודיעין של עיראק מעריך כי מספר לוחמי דאעש שמתבצרים במרכז העיר הוא בין 250 ל-300 איש. לדברי הדובר, המתקפה החלה עם שחר לאחר שיחידות של הצבא חצו גשר שעל נהר הפרת, שתוקן על ידי חיל ההנדסה אחרי שפוצץ בידי הארגון.

לקריאה נוספת בנושא
הקרב על רמאדי: "ארה"ב תסייע לצבא עיראק לסיים את העבודה"
אחרי חודשים של הכנות: עיראק שחררה חלקים מרמאדי מידי דאעש

כוחות הביטחון של עיראק בחלקים מהעיר רמאדי ששוחררו מידי דאעש, 21 בדצמבר 2015. AP
בדרך לשחרור העיר. כוחות עיראקיים ברמאדי, אתמול/AP

המבצע להשתלטות מחדש על העיר, השוכנת על נהר הפרת ונמצאת כמאה קילומטרים ממערב לבירה בבגדאד, החל בחודש שעבר אחרי חודשים שבהם נותקו נתיבי האספקה לרמאדי. נפילתה של העיר לפני יותר מחצי שנה הייתה מכה קשה עבור מאמצי הממשל במאבקו בארגון שכבש חלקים נרחבים מהמדינה מאז קיץ 2014.

ההתקדמות לשחרור רמאדי הייתה אטית לנוכח רצונה של בגדאד להסתמך על כוחות הביטחון ולא על המיליציות השיעיות הנתמכות בידי איראן, לנוכח מעשיהן בתושבים הסונים בעיר תיכרית שנכבשה מחדש בחודש אפריל. גם בארצות הברית, התומכת מהאוויר במלחמתה של עיראק ב"מדינה האיסלאמית", הזהירו משימוש במיליציות החזקות כדי להימנע מהגברת המתיחות בין השיעים לסונים. עוד טענה הממשלה כי היא רצתה לאפשר לתושבים לעזוב את העיר כדי לא לפגוע בהם.

אם כיבוש רמאדי יצליח, תהיה זאת העיר הגדולה השנייה שנלקחת מידי דאעש השנה, אחרי שתיכרית שוחררה מוקדם יותר השנה. הארגון עדיין שולט על מוסול, העיר השנייה בגודלה במדינה, ועל פלוג'ה, שנמצאת בין בגדאד לרמאדי.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
כוחות הביטחון של עיראק בחלקים מהעיר רמאדי ששוחררו מידי דאעש, 21 בדצמבר 2015. AP
בבגדאד רצו להסתמך על כוחות הביטחון. חיילים עיראקים בעיר/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully