וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב על רמאדי: "ארה"ב תסייע לצבא עיראק לסיים את העבודה"

שר ההגנה האמריקני מסר כי וושינגטון תעביר סיוע מוגבר לבגדאד, במטרה להשתלט מחדש על בירת מחוז אנבאר שנפלה לידי דאעש בחודש מאי. תושבי רמאדי: "כל מי שיוצא מהבתים נחקר. אנחנו חנוקים, ואוכלים לחם ישן עם עגבניות רקובות"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

"ארצות הברית מוכנה לסייע לצבא עיראק עם יכולות ייחודיות, במטרה לעזור להם לסיים את העבודה" – כך אמר היום (רביעי) שר ההגנה האמריקני אשטון קרטר, בהתייחסות להשתלטות על העיר האסטרטגית רמאדי מידי ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש). בשימוע בוועדת הסנאט לכוחות המזוינים, הבהיר קרטר כי הסיוע עשוי לכלול פעילות אווירית וייעוץ אסטרטגי. עוד הוסיף קרטר כי הוא "מקווה שמדינות המפרץ הסוניות יעשו יותר" במאבק נגד דאעש.

"המאמצים שלנו בעיראק מורכבים מכמה ממדים", הסביר שליח הבית הלבן לקואליציה הבינלאומית נגד דאעש, ברט מקגורק. "בנוגע לרמאדי, פעלנו יחד עם שותפות הקואליציה על מנת לסייע לממשלת עיראק ולעם העיראקי. עשינו דבר דומה כשדאעש פונה מתיכרית, והבטחנו שהאזרחים יכולים לשוב לבתיהם, שהמשטרה תשוב לרחובות ושההנהגה המקומית תתחיל בשיקום העיר.

עוד בוואלה! NEWS:
אחרי חודשים של הכנות: עיראק שחררה חלקים מרמאדי מידי דאעש
בשלוש חזיתות: עיראק מהדקת את האחיזה סביב מעוזי דאעש
דיווח: חיילים אמריקנים ישתתפו בקרב לשחרור העיר רמאדי מדאעש

כוחות של מיליציות שיעיות בדרכם לעיר רמאדי, מערב עיראק, שנכבשה בידי דאעש, 27 במאי 2015. רויטרס
מיליציות שיעיות בדרכם לרמאדי/רויטרס

על פי הדיווחים מרמאדי, לוחמי "המדינה האיסלאמית" מתכוונים להשתמש בתושבי העיר כמגנים אנושיים, בניסיון להדוף את המתקפה העיראקית. נתיב האספקה האחרון לעיר נחסם בחודש שעבר, וצבא עיראק הטיל מצור כמעט מוחלט על האזור. תושבי העיר הבהירו כי המצב החמיר מאז השתלט עליה הארגון האיסלאמיסטי מוקדם יותר השנה.

"לוחמי דאעש הופכים ליותר עוינים וחשדניים", סיפר אבו אחמד, תושב העיר. "הם מונעים מאיתנו לצאת מהבתים. כל מי שיוצא בניגוד לפקודות נתפס ונחקר. אנו חיים בתוך קופסה סגורה וחתומה". שייח חטאב אל-אמיר, שנמלט לאחרונה מהעיר, מצליח לשמור על קשר עם קרוביו שנותרו ברמאדי. הוא סיפר כי "הלוחמים חילקו את רמאדי לכמה אזורים קטנים, והם לא מאפשרים לאזרחים לעבור מאזור אחד לאחר, כי הם חושדים בכולם שהם מרגלים עבור כוחות הביטחון".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
תושבי העיר רמאדי שבעיראק שנמלטו לאחר כיבוש העיר על ידי דאעש, מאי 2015. רויטרס
"הלוחמים חילקו את רמאדי לכמה אזורים קטנים, והם לא מאפשרים לאזרחים לעבור מאזור אחד לאחר". תושבים שנמלטו מהעיר בחודש מאי/רויטרס

"הם חונקים אותנו יותר ויותר, ומתייחסים אלינו כמו אסירים", סיפר אבו אחמד בשיחת טלפון עם סוכנות הידיעות רויטרס. הוא נאלץ להסתיר את הטלפון הסלולרי, שנאסר לשימוש על ידי "המדינה האיסלאמית". בסיום הריאיון עמו, קרא: "אני חייב ללכת, אני שומע אופנועים של דאעש. אני עלול לאבד את הראש שלי".

"אנו אוכלים לחם ישן עם עגבניות רקובות", סיפר עומאר, תושב נוסף של רמאדי. "אני חושש שאהיה חייב להרוג את החתול שגידלנו במשך שנים אם לא יישאר מה לאכול". המצור שהוטל על העיר הביא למחסור חמור במצרכים בסיסיים, כמו גם בגז לבישול ולחימום. לדברי התושבים, כעת גם הפסיקו לוחמי דאעש לחלק דלק לאזרחים.

רמאדי, בירת מחוז אנבאר, נפלה לידי "המדינה האיסלאמית" בחודש מאי. כיבושה נחשב למכה הקשה ביותר לכוחות הממשל העיראקי במאבק נגד דאעש בצפון עיראק. ראש הממשלה חיידר אל-עבאדי אמר כי כוחותיו ישתלטו על העיר תוך כמה ימים, אולם המבצע הצבאי התעכב בימים האחרונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully