וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: חיילים אמריקנים ישתתפו בקרב לשחרור העיר רמאדי מדאעש

לפי העיתון "א-שרק אל-אווסאט", כוח של 160 חיילים נחת במדינה במטרה לסייע לצבא המקומי במבצע לשחרור בירת מחוז אנבאר. בעיראק כבר מוצבים יועצים צבאיים אמריקנים, אך הם אינם משתתפים בלחימה

צילום: סרטון חובבים שהועלה לרשת

כוח של 160 חיילים אמריקנים הגיע לצפון עיראק כדי לסייע בלחימה בארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) - כך דיווח היום (שני) העיתון "א-שרק אל-אווסאט" היוצא לאור בלונדון. גורמים ביטחוניים בעיראק אמרו לעיתון כי הכוח נחת לאחרונה בבסיס של צבא עיראק במחוז אנבאר, שבו מתנהלים עיקר הקרבות מול דאעש.

בבסיס ישנם כבר מאות יועצים של צבא ארצות הברית שמאמנים את הכוחות המקומיים, אך זו הפעם הראשונה שמגיעים חיילים אמריקנים למדינה מאז הנסיגה ב-2011. לדברי הגורמים, הכוח צפוי להשתתף במערכה לשחרור העיר רמאדי.

בירת המחוז הסוני שבמערב המדינה נפלה לידי הארגון הקיצוני בחודש מאי האחרון, כשבוושינגטון ביקרו בחריפות את מנוסתם של כוחות הביטחון של עיראק מפני לוחמי דאעש. שר ההגנה אשטון קרטר אף טען כי החיילים העיראקים "פשוט לא רצו להילחם", אף על פי שנהנו מיתרון מספרי ואיכותי על פני כוחות "המדינה האיסלאמית".

כוחות הביטחון של עיראק זוכים לסיוע נרחב מצד ארצות הברית, שמובילה את הקואליציה הבינלאומית שמפציצה יעדים של דאעש ברחבי המדינה מאז אוגוסט אשתקד. למרות הצלחה מסוימת בשטח, שכללה את שחרור העיר תיכרית ואזורים נוספים הסמוכים לבירה בגדאד, צבא עיראק לא הצליח לענות על הציפיות שתלו בו. הוא מסתמך רבות על מיליציות שיעיות המונהגות בידי איראן, אך גם בעזרתן הוא טרם התקדם בצורה משמעותית לעבר רמאדי.

חיילים אמריקנים בתרגיל מחוץ לבגדאד, עיראק, מאי 2015. AP
חיילים אמריקנים בתרגיל מחוץ לבגדאד, יוני/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully