וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש באירופה: דאעש גנב אלפי דרכונים שישמשו להברחת לוחמים

גורמי מודיעין מסרו לעיתון הגרמני "די וולט" כי אנשי הארגון גנבו דרכונים ריקים, שניתן יהיה "למלא" ולהעביר ללוחמים שיגיעו לאירופה במסווה של פליטים. עד כה לא דווח על מקרה כזה, אולם ידוע כי דאעש מוכר את הדרכונים בשוק השחור

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

(מרקל בריאיון, לפני כשבוע: להגביל את הגעת הפליטים)

גורמי מודיעין מערביים חוששים כי אנשי ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) גנבו עשרות אלפי דרכונים ריקים, שניתן יהיה להשתמש בהם להברחת לוחמים לתחומי אירופה – כך דווח אתמול (ראשון) בעיתון הגרמני "די וולט אם זונטג". על פי הדיווח, הדרכונים נגנבו מאזורים בסוריה, עיראק ולוב שבשליטת הארגון האיסלאמיסטי.

החשש הוא שאנשי הארגון "ימלאו" אותו בפרטים של לוחמים, שלאחר מכן יוכלו להגיע לשטחי האיחוד האירופי במסווה של מבקשי מקלט. יתרה מכך, על פי הדיווח, אנשי הארגון החלו לסחור במסמכים המזויפים בשוק השחור, במחיר של כ-1,500 אירו לכל דרכון ריק.

עוד בוואלה! NEWS:
האו"ם אימץ תכנית ל"ייבוש" מקורות המימון של דאעש
צעיר מרצועת עזה ייצר טבעות עם חותם דאעש: "יש להן ביקוש גדול"
5 שנים אחרי: מה שנותר מהאביב הערבי הוא כאוס, דאעש וקרן אור אחת

דרכונים של פליטים סורים ביוון, ספטמבר 2015. AP
דרכון סורי באחד מאיי יוון/AP

"שטף האנשים שמגיעים לאירופה ללא בקרה הוא סיכון ביטחוני", טען ראש סוכנות האיחוד האירופי לבקרת גבולות, "פרונטקס", פבריס לז'רי. לטענתו, התנאים בסוריה, שבה משתוללת בשנים האחרונות מלחמת אזרחים, יוצרים מצב כאוטי, שבו אין כל ערובה לכך ש"מסמכים שנראים אמיתיים אכן הונפקו על ידי הרשויות". גורמים פוליטיים נוספים באירופה הזהירו מפני הסכנה כביכול של חדירת מחבלים במסווה של פליטים, אולם טרם אושרו מקרים כאלה.

לפני כשבוע, אמרה קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל בריאיון לרשת ARD כי היא מעוניינת "להפחית באופן דרסטי" את מספר הפליטים שיורשו להיכנס למדינה, בעקבות לחץ מצד גורמים רבים במפלגתה שקראו לה לקבוע מכסה. על פי ההערכות, קרוב למיליון פליטים נכנסו לגרמניה עד כה מתחילת שנת 2015.

מרקל, שהתמיכה בה נמצאת בשפל בשל הביקורת על התמודדותה עם משבר הפליטים, הכריזה כי תפעל בשיתוף עם טורקיה על מנת למגר את פעילותם של המבריחים. זאת בנוסף להעברת סיוע למחנות הפליטים הסורים בטורקיה, לבנון וירדן, והטלת מגבלות נוספות על הכניסה לגבולות האיחוד האירופי.

דרכונים של פליטים סורים ביוון, ספטמבר 2015. AP
דרכון סורי מנוילן על צווארה של מהגרת באחד מאיי יוון/AP

בסוף השבוע האחרון הודיעה נציבות האו"ם לפליטים כי מספר שיא של כ-60 מיליון בני אדם ברחבי העולם, מחצית מהם ילדים, נעקרו מבתיהם בשנה האחרונה בשל סכסוכים ועימותים אלימים. מהנתונים שפרסמה הנציבות עולה כי מספר העקורים מבתיהם והפליטים זינק בשנה הנוכחית ב-16%, הגידול החד ביותר שתועד אי פעם.

מהנתונים עולה כי כ-40 מיליון איש נעקרו מבתיהם עקב מהומות שפרצו במדינתם מאז 1992. כמחצית מהם, 20 מיליון בני אדם, נאלצו לעזוב את מדינותיהם. רק שני מיליון עקורים מוגדרים כמבקשי מקלט, וכמעט כולם שוהם כיום במדינות מתפתחות. "אחד מכל 122 בני אדם נאלץ לנטוש את ביתו", נכתב בהודעת הארגון.

מהגרים במעבר בין אוסטריה לגרמניה, 27 בנובמבר 2015.. AP
מהגרים ממתינים לבידוק במעבר בין אוסטריה לגרמניה/AP

בטורקיה, לפי נתוני הנציבות, שוהים כיום יותר מ-1.7 מיליון פליטים מסוריה שנמלטו עקב מלחמת האזרחים שפרצה במדינה במרץ 2011. למרות כמות הפליטים הסורים, תימן היא זו ששברה את שיא מספר האזרחים שברחו מהמדינה בשנה החולפת – כ-933 אלף. עוד עולה כי 84 אלף פליטים שבו לביתם בשנה האחרונה, לעומת 107 אלף שחזרו למולדתם שנה קודם לכן. כמו כן, כ-2.5 מיליון בני אדם שנעקרו מבתיהם הגישו בקשה לקבל מעמד של מבקשי מקלט, רובם בגרמניה, ברוסיה ובארצות הברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully