וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעיר מרצועת עזה ייצר טבעות עם חותם דאעש: "יש להן ביקוש גדול"

ברקע האבטלה והמצב הכלכלי הקשה ברצועה, חיפש הצעיר אפשרויות פרנסה חדשות וסיפר שהחל לייצר את הטבעות משום שרצה "להרוויח קצת כסף". לדבריו, "רבים רוצים לרכוש גם בגדה, במיוחד בגל ההתקוממות הנוכחי"

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

(אובמה, השבוע: "אנו פוגעים בארגון המדינה האיסלאמית יותר מתמיד")

התפשטותו של ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) אינה כוללת רק הישגים טריטוריאליים, אלא גם הפצת רעיונות, תכנים וירטואליים וסמלים. תושב רצועת עזה, ג'יהאד אל-חמאמי, החל לייצר לאחרונה טבעות עם חותם של הארגון. "התחלתי לייצר אותן לפני חודש בערך", סיפר לעיתון "אל-קודס אל-ערבי". "חיפשתי דרך להרוויח קצת כסף במצב הכלכלי הקשה ששורר כאן". שיעור האבטלה ברצועה עולה על 40% והתושבים מחפשים אפשרויות פרנסה חדשות, אך גם דרכים להתקרב לאיסלאם "טהור" אף יותר מזה שמציע שלטון חמאס.

אל-חמאמי תיאר את תהליך ההכנה: "אני מתחיל ביצירת דפוס של חותם אחד משעווה, ממנו אני מפתח תבנית שלמה ואז עובר ליציקת המתכת". המחיר, לדבריו, הוא כמאה שקלים לטבעת, והקונים רבים. "יש ביקוש גדול בקרב צעירים וצעירות, על רקע ההתקוממות העממית הנוכחית. בנוסף לכך, המון צעירים מהגדה מבקשים לרכוש אותן".

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
צרפת: לה פן נחקרה אחרי שפרסמה תמונות של דאעש בטוויטר
עיראק: דאעש תקף בסיס טורקי בצפון; לפחות שלושה הרוגים
תומכי דאעש נאשמים בתכנון פיגוע נגד שגרירות ישראל בברלין

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כל טבעת עולה מאה שקלים. הטבעות שמייצר אל-חמאמי/מערכת וואלה!, צילום מסך

בצמרת חמאס בעזה נאלצים לאחרונה להתמודד עם שורה של קשיים בתחומים שונים, בהם קשיים כלכליים והיעדר מנהיגות יציבה. ואולם, המחלוקת העמוקה ביותר שעמה מתמודדת צמרת הארגון בימים אלו הוא בעניין הקשר עם דאעש. בשנים האחרונות הצטרפו לארגון ונלחמו בשורותיו כמה פעילי חמאס, והם מסמלים במידה רבה את היחסים המורכבים בין שני ארגוני הטרור. מחד, דאעש מהווה איום על חמאס בעזה, ומאידך, פעילים מרכזיים בחמאס משתפים פעולה עם דאעש בגלוי, בהבינם את היתרונות שטמונים בקשר כזה, בעיקר בסיוע להברחות מסיני לרצועה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"קודם אני יוצר דפוס בשעווה". תהליך יצירת הטבעות/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אחרי שיש תבנית אני עובר ליציקת המתכת". תהליך יצירת הטבעות/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הטבעות המוכנות/מערכת וואלה!, צילום מסך
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully