וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיראק: דאעש תקף בסיס טורקי בצפון; לפחות שלושה הרוגים

על פי הדיווחים במדינה, ההרוגים הם לוחמים עיראקים שאומנו על ידי חיילי צבא טורקיה. ארבעה חיילים טורקים נפצעו, והכוח השיב אש לעבר הלוחמים האיסלאמיסטים. בגדאד דרשה מטורקיה להסיג את כוחותיה מהמדינה

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

לפחות שלושה חיילים עיראקיים נהרגו היום (רביעי) ושבעה לוחמים, בהם ארבעה חיילים של צבא טורקיה, נפצעו במתקפה של ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) על בסיס בשיקה שבצפון עיראק, שם מוצבים כוחות טורקיים. מאנקרה נמסר כי החיילים הטורקים השיבו אש לעבר מקור הירי.

על פי הדיווחים בכלי התקשורת, תקיפת הבסיס היא חלק ממתקפה נרחבת של לוחמי דאעש נגד מוצבים של הכוחות הכורדיים באזור מוסול. הבכיר הכורדי המין הווראמי מסר כי לוחמי המיליציה הכורדית בעיראק, פשמרגה, הצליחו להדוף מתקפות של דאעש בכמה מוקדים.

עוד בוואלה! NEWS:
לאחר בקשת עיראק: פונו החיילים הטורקים שהוצבו ליד מוסול
רוסיה: נוכחות החיילים הטורקים בעיראק - "פלישה בלתי-חוקית"
עיראק: עוזרו של מנהיג דאעש נפצע במתקפה אווירית בגבול סוריה

כוחות הפשמגרה הכורדיים כבשו את העיר סינג'ר מפעילי דאעש בעיראק.. AP
לוחם כורדי בצפון עיראק/AP

לדברי מושל מחוז נינווה לשעבר, אתיל אל-נוג'ייפי, לוחמי דאעש שיגרו פצצות מרגמה "במשך שעות", והוסיף כי הלחימה באזור נמשכת. גם סוכנות הידיעות של "המדינה האיסלאמית", אעמאק, דיווחה שעות רבות לאחר הדיווח הראשוני על המתקפה כי הלחימה נמשכת. הארגון השיעי "גדודי חיזבאללה" קיבל גם הוא אחריות על המתקפה, אולם גורמים בעיראק ובטורקיה מעריכים כי דאעש אחראי לה.

המתקפה היום מגיעה על רקע מתיחות בין בגדאד לאנקרה בנוגע להצבת הכוחות הטורקיים במדינה. לטענת טורקיה, החיילים הוצבו בצפון עיראק על מנת לאמן מיליציות סוניות בלחימה נגד דאעש, ובעקבות קריאות חוזרות ונשנות מבגדאד, חלק מהכוחות הועברו צפונה לבסיסים באזור גבול טורקיה. עם זאת, עיראק ממשיכה לדרוש את פינוי החיילים באופן מלא מתחומי המדינה, ואף איימה לפנות למועצת הביטחון של האו"ם.

בתוך כך, כמאה חמושים חטפו לפנות בוקר 26 אזרחים קטארים שהשתתפו במסע ציד בדרום עיראק, סמוך לגבול ערב הסעודית. גורמים משטרתיים במחוז סמאווה אישרו את המידע, ומסרו כי כוחות הביטחון העיראקיים פתחו בחיפושים באזור. אף ארגון לא לקח אחריות על החטיפה ההמונית עד כה.

משרד החוץ הקטארי אישר כי קבוצת אזרחים נחטפה בעיראק, אולם לא נמסרו פרטים נוספים על הקבוצה, מלבד הטענה כי הם נכנסו לעיראק באישור ובתיאום עם הרשויות בבגדאד. חובבי ציד ממדינות המפרץ נוהגים להגיע למדבר בדרומה של עיראק בתקופה זו של השנה, על מנת לצוד ללא ההגבלות המוטלות עליהם במדינות אחרות באזור. על פי חלק מהדיווחים, בין החטופים בן למשפחת המלוכה הקטארית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully