וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: נוכחות החיילים הטורקים בעיראק - "פלישה בלתי-חוקית"

12.12.2015 / 18:22

שר החוץ לברוב שוחח עם עמיתו בבגדאד על המשבר עם אנקרה, שפרץ סביב הצבת הכוחות באזור מוסול והביע את תמיכתו ב"ריבונותה" של עיראק. אלפים הפגינו נגד טורקיה: "מוות לארדואן"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב שוחח עם עמיתו העיראקי איברהים אל-ג'עפרי ודן עמו ב"פלישה הלא-חוקית" של טורקיה לצפון המדינה – כך נמסר הערב (שבת) ממשרד החוץ במוסקבה. זאת ברקע המשבר שפרץ סביב החיילים הטורקים המוצבים באזור מוסול. בגדאד טוענת כי המהלך נעשה ללא התייעצות עמה, אולם באנקרה מתעקשים כי מדובר במשימת אימון שגרתית שמתקיימת בידיעת השלטונות מאז הקיץ שעבר.

"רוסיה הביעה את תמיכתה הנחרצת בריבונות ובשלמות הטריטוריאלית של עיראק", נמסר בהודעת משרד החוץ. עיראק פנתה אתמול למועצת הביטחון של האו"ם ודרשה שכל הכוחות הטורקיים יעזבו את שטחה ללא דיחוי. ממשלתו של חיידר אל-עבאדי אמרה כי נוכחות מאות החיילים היא "הפרה בוטה" של החוק הבינלאומי".

מאז דווח בשבוע שעבר על הזרמת הכוחות הטורקיים שמאמנים את לוחמי המיליציה הכורדית בעיראק, הפשמרגה, נקלעה המדינה לסכסוך בין אנקרה למוסקבה שהחל לאחר הפלת המפציץ הרוסי בגבול סוריה. אל-עבאדי טען בשבוע האחרון כי רוב הנפט שאותו מוכר ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) עובר דרך שטח טורקיה – האשמות שנשמעות מצד הקרמלין מאז התקרית שאירעה בחודש שעבר.

הפגנות בבגדאד, בירת עיראק, נגד הצבת החיילים הטורקיים בצפון המדינה, דצמבר 2015. רויטרס
"מוות לטורקיה". ההפגנה בבגדאד, היום/רויטרס

בנוסף לכך, המיליציות השיעיות בעיראק, שמסייעות לממשל במאבק נגד דאעש ולפי גורמים רבים כוחן עולה על זה של כוחות הביטחון הרשמיים, מאיימות לתקוף את החיילים הטורקים אם אלו לא יעזבו את אזור העיר מוסול, שנשלטת על ידי "המדינה האיסלאמית". היום הן ארגנו הפגנות בהשתתפותם של אלפי בני אדם בבירה בגדאד ובעיר בצרה שבדרום המדינה.

כ-4,000 איש התאספו בכיכר תחריר בבגדאד ואלפים נוספים בעיר הנפט בצרה, כולל חברי מיליציה שאחזו שלטים ובהם נכתב: "מוות לטורקיה, מוות לארדואן". האדי אל-אמירי, מחוקק שיעי שעומד בראש מיליציית "באדר" החזקה, אמר למפגינים בעיר הבירה כי "אנחנו רואים בכל נוכחות צבאית על אדמת עיראק תוקפנות זרה, שנגדה עלינו לעמוד בכל האמצעים האפשריים".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
הפגנות בבגדאד, בירת עיראק, נגד הצבת החיילים הטורקיים בצפון המדינה, דצמבר 2015. רויטרס
הפגנות בבגדאד, בירת עיראק, נגד הצבת החיילים הטורקיים בצפון המדינה, דצמבר 2015/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully