וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיראק: עוזרו של מנהיג דאעש נפצע במתקפה אווירית בגבול סוריה

12.12.2015 / 15:00

יד ימינו של אבו בכר אל-בגדאדי הוא אחד משני הבכירים שנפצעו בתקיפה של חיל האוויר העיראקי על יעדי ארגון הטרור. הבכיר הנוסף נפצע והועבר לכלא. 15 אנשי דאעש נהרגו בתקיפה

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

(ארה"ב: נסייע לעיראק לסיים את ההשתלטות מחדש על רמאדי)

משרד הפנים העיראקי הודיע היום (שבת) כי במתקפה של חיל האוויר על מטרה של "המדינה האיסלאמית" (דאעש) בגבול עם סוריה נהרגו 15 מאנשי הארגון וכן נפצעו שני בכירים, ובהם עוזרו של מנהיג הארגון אבו בכר אל-בגדאדי. הבכיר הנוסף, אבו עלי אל-אנבארי, נפצע במתקפה והועבר לכלא.

לפי ההודעה, התקיפה התאפשרה הודות לפעילות מודיענית רחבה שבמסגרתה עקבו במשך תקופה אחר תנועותיו של אל-בגדאדי. עם ההבנה כי קבוצתו מתקרבת לגבול עם סוריה, התקבלה ההחלטה לתקוף. לפי הדיווח, חומרי הנפץ שהיו באזור התקיפה העצימו את הפגיעה והפכו אותה לקטלנית יותר.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
וושינגטון מזהירה: ייתכן שאנשי דאעש חדרו לארה"ב עם דרכונים מזויפים
אסופת הצרות של חמאס בעזה: מחלוקת בצמרת בנוגע לקשר עם דאעש
בסיסים ברחבי העולם ואלפי חיילים: תכנית הפנטגון למאבק בדאעש

כוחות של מיליציות שיעיות בדרכם לעיר רמאדי, מערב עיראק, שנכבשה בידי דאעש, 27 במאי 2015. רויטרס
"ארצות הברית מוכנה לסייע לצבא עיראק". כוחות דאעש ברמאדי/רויטרס

ביום רביעי האחרון הביע שר ההגנה האמריקני אשטון קרטר את נכונות ארצות הברית לסייע לעיראק לכבוש חזרה את העיר האסטרטגית רמאדי מידי דאעש. "ארצות הברית מוכנה לסייע לצבא עיראק עם יכולות ייחודיות, במטרה לעזור להם לסיים את העבודה", אמר. בשימוע בוועדת הסנאט לכוחות המזוינים, הבהיר קרטר כי הסיוע עשוי לכלול פעילות אווירית וייעוץ אסטרטגי. עוד הוסיף קרטר כי הוא "מקווה שמדינות המפרץ הסוניות יעשו יותר" במאבק נגד דאעש.

"המאמצים שלנו בעיראק מורכבים מכמה ממדים", הסביר שליח הבית הלבן לקואליציה הבינלאומית נגד דאעש, ברט מקגורק. "בנוגע לרמאדי, פעלנו יחד עם שותפות הקואליציה על מנת לסייע לממשלת עיראק ולעם העיראקי. עשינו דבר דומה כשדאעש פונה מתיכרית, והבטחנו שהאזרחים יכולים לשוב לבתיהם, שהמשטרה תשוב לרחובות ושההנהגה המקומית תתחיל בשיקום העיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully