וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וושינגטון מזהירה: ייתכן שאנשי דאעש חדרו לארה"ב עם דרכונים מזויפים

דוח של הסוכנות לביטחון המולדת האמריקנית העלה את החשש כי אנשי ארגון הטרור מתחזים לפליטים באמצעות מסמכים המזויפים ברמה גבוהה הקשה לזיהוי. עלות כל דרכון: 400-200 דולר. דובר משרד החוץ: "לוקחים זאת ברצינות"

צילום: מתוך ערוץ היוטיוב של הבית הלבן, עריכה: גדי וינסטוק

(אובמה מציג: תכנית הפנטגון למאבק בדאעש)

ארצות הברית הזהירה כי לוחמי ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) מסוגלים לזייף דרכונים סורים ובאמצעותם להתחזות לפליטים, ובכך להיכנס למדינות אירופה ביתר קלות ואף להוציא לפועל פיגועים במערב. לפי דוח של הסוכנות לביטחון המולדת, שפורסם אתמול ב"דיילי אקספרס", ייתכן כי אנשי הארגון כבר חדרו בדרך זו לגבולות ארצות הברית.

לדברי גורם אמריקני שדיבר עם רשת CNN, דאעש הצליחו להגיע לאיכות זיוף דרכונים גבוהה ביותר, מה שמקשה על הזיהוי. על פי הדיווח, את היכולת לזיוף המסמכים השיגו לוחמי דאעש מאז השתלטו על דיר א-זור שבסוריה, שם אף ממוקם מטה ובו מכונת הדפסה מיוחדת. עלותו של דרכון מזויף מוערכת ב-400-200 דולר.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
למרות הביקורת על דבריו: טראמפ שומר על המקום הראשון במרוץ
מיוון ועד איטליה: כך תוכננה מתקפת הטרור בפריז
ארה"ב פרסמה אזהרת מסע לאזרחיה: המנעו מלהגיע ללבנון

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מזהירים מיכולתם "להתגנב לכל מדינה". אנשי דאעש/מערכת וואלה!, צילום מסך

הדוח העלה את החשש כי אנשי דאעש כבר הצליחו להסתנן למדינות שונות, ובהן גם ארצות הברית, באמצעות אותם דרכונים. במסמך הופיעה אזהרה מפני יכולתם של אנשי ארגון הטרור "להתגנב לכל מדינה". כמו כן ישנו חשש שיכולת זו, יחד עם הגישה של דאעש לבנייני ממשלה בסוריה, המכילים מידע ביוגרפי ומידע על טביעות אצבע של אזרחים סורים, יחזק את תופעת גניבת הזהויות במדינה.

דובר משרד החוץ של ארצות הברית ג'ון קירבי אמר כי הממשל עוקב מקרוב אחרי היכולת החדשה והמדאיגה של הטרוריסטים. "היינו מודעים לדיווחים שייתכן שהם השיגו את היכולת הזאת. כמובן שזה משהו שאנחנו לוקחים ברצינות", אמר.

פליטים סורים במקדוניה, אוקטובר 2015. AP
"לוקחים את הדיווחים ברצינות". פליטים סורים במקדוניה/AP

הרשות לאכיפת מס והגירה בארצות הברית פרסמה בשבועות האחרונים את האזהרה בפני גורמי אכיפת החוק במדינה. הדאגה המדוברת צוינה השבוע גם על ידי ראש ה-FBI, ג'יימס קומי, בעדות בקפיטול היל. "קהילת המודיעין מודאגת שיש להם את היכולת לייצר דרכונים מזויפים דבר המהווה דאגה בכל מישור", אמר.

הערכת ה-FBI: יש תאי דאעש בארה"ב, אך לא הוחדרו מחבלים

האזהרות בעניין החשש מחדירת דאעש לארצות הברית מגיעות על רקע פיגוע הירי בסן ברנרדינו שבקליפורניה, שם נטבחו 14 שני אדם על ידי בני הזוג פארוק ותשפין מאליק. בהודעה שפרסם קומי ביום רביעי האחרון הוא טען כי השניים הכירו באינטרנט ושוחחו ברשת על ג'יהאד לפני שנפגשו והתחתנו.

להערכת ה-FBI, בני הזוג, שנהרגו בחילופי ירי עם כוחות המשטרה, פעלו בהשראת ארגונים איסלאמיסטיים בינלאומיים, אולם אין ראיות לכך שהיו חלק מתא טרור רחב יותר.
לטענת קומי, ההערכה היא שקיימים תאים של דאעש בארצות הברית, אולם עד כה לא הצליח הארגון להחדיר מחבלים למדינה. "הם מנסים לשכנע אנשים שכבר נמצאים במדינה להפוך לרוצחים", הסביר. "במסגרת מאמציהם להוביל את הג'יהאד העולמי, הם מאוד ירצו לשלוח אנשים לכאן לבצע מתקפות, אולם זה עוד לא קרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully