וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב פרסמה אזהרת מסע לאזרחיה: המנעו מלהגיע ללבנון

מחלקת המדינה האמריקנית קראה לאזרחיה להימנע מלשהות בלבנון בשל "חשש ביטחוני מתמשך" והזהירה מפני "התפרצויות פתאומיות של אלימות שעלולות להתרחש בכל רגע". רוסיה תקפה השבוע מטרות של דאעש בלבנון

צילום: אדריאן הרבשטיין, עריכה: טל רזניק

(תיעוד: מוצבים ומבנים של חיזבאללה שנבנו לאחרונה בגבול הצפון)

מחלקת המדינה האמריקנית פרסמה הלילה (שבת) אזהרת מסע לאזרחיה המתגוררים בלבנון ולאלו המתכננים לבקר בה, שבה קראה להימנע מלשהות בה בשל "חששות ביטחוניות מתמשכות". עוד נכתב בהודעה כי "התפרצויות פתאומיות של אלימות עלולות להתרחש בכל רגע".

כמו כן, נכתב כי אזרחי ארצות הברית שמתגוררים בלבנון צריכים "לקחת בחשבון את הסיכונים הקיימים בכך שהם נשארים במדינה, ולשקול אותם בזהירות". מחלקת המדינה כי ממשלת לבנון לא יכולה להבטיח את ביטחונם של אזרחי ארצות הברית.

לקריאה נוספת בנושא:
כל עוד לא יובס דאעש בסוריה, אף מקום אינו חסין מטרור
דיווח: רוסיה תקפה מטרות של דאעש בשטח לבנון
תושבים בצפון חוששים: "חיזבאללה מאיץ בניית מוצבים לאורך הגבול"

פיצוץ במעוז חיזבאללה, ביירות לבנון. נובמבר 2015. AP
זירת הפיגוע ברובע הדאחייה בביירות, בחודש שעבר/AP

אזהרת המסע התפרסמה על רקע מתיחות הולכת וגוברת ומצב ביטחוני רגיש בלבנון בתקופה האחרונה. רק אתמול דווח בכלי תקשורת מקומיים כי כמה לוחמי ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) ולוחמי ג'בהת א-נוסרה נהרגו בהיתקלות עם לוחמי חיזבאללה באזור הגבול עם סוריה שבצפון-מזרח לבנון.

יממה קודם לכן אמר גורם ביטחוני לבנוני לעיתון "א-שרק אל-אווסט" כי כלי טיס רוסיים תקפו השבוע מטרות של ארגון דאעש בשטח המדינה. לפי הדיווח, חיל האוויר הרוסי תקף ביום שלישי האחרון עמדות של הארגון בגבעות בעלבק שבבקעת הלבנון, בסמוך לגבול עם סוריה.

לפי הדיווח, גם חיל האוויר הסורי תקף אתמול עמדות של ג'בהת א-נוסרה באזור העיירה ערסאל שבלבנון. כמו כן, ביממה האחרונה התגברה הלחימה באזורים הסמוכים לגבול עם סוריה בין כוחות ארטילריה של צבא לבנון בסיוע של חיזבאללה, לבין דאעש וג'בהת א-נוסרה.

אזהרת מסע שנייה בתוך חודש

בחודש שעבר פרסמה מחלקת המדינה האמריקנית אזהרת מסע כלל עולמית לאזרחיה המתכוונים לנסוע מחוץ לגבולות המדינה, זאת בשל "עלייה באיומי הטרור". באזהרה נכתב כי "אזרחי ארצות הברית מתבקשים לגלות ערנות במקומות הומי אדם או בעת שימוש בתחבורה ציבורית, ולהימנע מהתקהלויות".

באזהרה שפורסמה על רקע מתקפת הטרור שאירעה בפריז בחודש שעבר, נכתב כי אזרחי ארצות הברית מתבקשים לגלות יתר זהירות במהלך תקופת החגים וכן בעת השתתפות בפסטיבלים שונים ברחבי העולם. "מומלץ להיות מוכנים לבדיקות ביטחוניות נוספות וכן לשיבושים בלתי צפויים", נכתב בצירוף ההמלצה "לשמור על קשר עם בני משפחותיכם, ולוודא שהם יודעים כיצד ליצור עמכם קשר במקרה של מצב חירום".

לפי האזהרה, שתהיה תקפה עד 24 בפברואר 2016, ארגון דאעש, אל-קאעדה, בוקו חראם וארגוני טרור נוספים מתכננים לבצע פיגועי טרור במקומות שונים בעולם במהלך אירועי ספורט גדולים, תיאטראות, בשווקים פתוחים ובשדות תעופה. "בשנה האחרונה היו מתקפות טרור בצרפת, ניגריה, דנמרק, טורקיה ומאלי. כמו כן, ארגון דאעש קיבל אחריות על התרסקות המטוס הרוסי בחצי האי סיני שבמצרים", נכתב בהודעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully