וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות הביקורת על דבריו: טראמפ שומר על המקום הראשון במרוץ

12.12.2015 / 0:05

בסקר עדכני נראה כי אחוזי התמיכה במועמד הרפובליקני שהתבטא נגד הכנסת מוסלמים לארה"ב נותרים גבוהים במיוחד. 35% מהרפובליקנים תומכים בו, אך 41% מאמינים שהתנהגותו הבוטה עלולה לעלות לו בכרטיס לבית הלבן

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

(טראמפ: "לעצור את כניסת המוסלמים לארצות הברית")

דונלד טראמפ ממשיך להוביל במרוץ לראשות המפלגה הרפובליקנית גם לאחר קריאתו לסגור את שעריה של ארצות הברית לכניסתם של מוסלמים שגונתה ברחבי העולם – כך עולה מסקר של סוכנות הידיעות רויטרס שפורסם אתמול (שישי). זהו הסקר הראשון שנערך מאז התבטאויותיו השנויות במחלוקת של המועמד, והשתתפו בו 481 מצביעים. על פי הסקר, טראמפ זוכה ב-35% תמיכה בקרב המצביעים הרפובליקנים – רוב זהה לזה שהיה לו לפני שהתבטא נגד המוסלמים. המועמד בן קרסון נמצא במקום השני בסקר, עם 12% תמיכה – הרבה מאחורי טראמפ. הסנטור טד קרוז נמצא במקום השלישי עם 10% בלבד.

רוב המצביעים הרפובליקנים שהשתתפו בסקר טענו כי הם "לא מוטרדים" מאמירותיו של טראמפ, אך רבים טענו כי לדעתם הן עלולות לפגוע בסיכוייו להפוך לנשיא. 29% מהנשאלים אמרו שהם מוצאים את התבטאויותיו של טראמפ פוגעניות, אך 64% מהרפובליקנים לא חשבו כך.

לקריאה נוספת:
טראמפ לא חוזר בו מדבריו: "אני עושה טוב למוסלמים"
טראמפ על דבריו נגד המוסלמים: "ספק אם נתניהו באמת לא מסכים איתי"
בצל הסערה סביב דבריו על המוסלמים: טראמפ ביטל את ביקורו בישראל

דונלד טראמפ בעימות המועמדים לראשות המפלגה הרפובליקנית בארצות הברית, אוגוסט 2015. רויטרס
41% מהרפובליקנים מאמינים שהבוטות עלולה לעלות לו בנשיאות. טראמפ/רויטרס

"הוא פשוט אומר את מה שכולם מרגישים", אמרה דונה פי, בת 57 ממדינת מיזורי. פי, רפובליקנית ותיקה, אמרה כי היא תומכת בטראמפ ומסכימה עם הצעתו לחסום את כניסתם של מוסלמים. עם זאת, היא אמרה כי הבוטות שלו עלולה לפגוע בסיכוייו עם מצביעים אחרים. "אני חושבת שצריך מישהו שירגיעו אותו, הוא צריך ללמוד לסנן", הוסיפה. כמו פי, 41% ממצביעי מפלגתו של טראמפ האמינו כי ייתכן שהאמירות הבעייתיות שלו יהוו מכשול בדרך לבית הלבן.

למרות הפופולריות שלו בקרב הרפובליקנים, בסקר נחשף כי הרטוריקה הבעייתית של טראמפ גרמה ל-72% מהדמוקרטים ול-47% מכלל המצביעים להיפגע מההתבטאויות שלו.

עד כה, הצהרתו של טראמפ לגבי המוסלמים הייתה הקיצונית ביותר מבין אמירותיהם של המועמדים לנשיאות ארצות הברית במרוץ הנוכחי. מנהיגי בריטניה, צרפת, קנדה ואף ראש ממשלת ישראל גינו את דבריו, וחברה עסקית בדובאי אף הסירה את שמו מפרויקט בניית מגרש גולף בשווי 6 מיליארד דולר.

המועמד לראשות המפלגה הרפובליקנית בן קרסון בעימות בין המועמדים, אוגוסט 2015. רויטרס
מדשדש במקום השני עם 12% תמיכה. קרסון/רויטרס

"הוא אמר לעצור את כניסתם זמנית עד שהביטחון הלאומי יוכל להשתלט על מה שקורה ולתת לנו קצת יותר ביטחון", אמרה ארדית פורסט, רפובליקנית בת 76 מג'ורג'יה. "אמריקנים כנראה לא מבינים מה גודל הסכנה".

על פי פרופסור אלן אברמוביץ', מרצה למדעי המדינה באוניברסיטת אמורי, התבטאויותיו של טראמפ לגבי מוסלמים אינן שונות מדברים שאמר בעבר. כך למשל, ציין טראמפ בעבר כי לדעתו יש לרשום מוסלמים בכניסתם לארצות הברית. "בהחלט יש חלק גדול במצביעים הרפובליקנים שמגיבים באופן חיובי לדברים מסוג זה", אמר אברמוביץ'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully