וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ לא חוזר בו מדבריו: "אני עושה טוב למוסלמים"

המועמד לראשות המפלגה הרפובליקנית אמר בריאיון ל-CNN כי "יש לי חברים מוסלמים רבים והם מסכימים איתי" ברקע קריאתו לאסור את כניסתם לארה"ב. "אחד האנשים החשובים במזה"ת מסכים איתי"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

המועמד לייצוג המפלגה הרפובליקנית בבחירות לנשיאות, דונלד טראמפ, התייחס הלילה (חמישי) לדבריו, לפיהם יש לאסור כניסת מוסלמים לארצות הברית, ואמר: "אני עושה טוב למוסלמים". בריאיון לרשת CNN הדגיש המועמד המוביל כי "יש לי חברים מוסלמים רבים והם מסכימים איתי". לדבריו, בין אלה שמסכימים איתו נמצא גם "אחד מהאנשים החשובים ביותר במזרח התיכון", שאת שמו לא הסכים לחשוף.

איש העסקים הוסיף כי תכניתו הובנה שלא כהלכה והסביר כי האיסור על ההגירה עשוי שלא להימשך זמן רב. "זה יכול להתבטל במהירות, אבל זה נושא שחייבים לדון בו". לדבריו, ספורטאים ודיפלומטים מוסלמים יוכלו להיכנס לארצות הברית. טארמפ הדף את הביקורת שנשמעה כלפיו מצד גורמים במפלגה הרפובליקנית ומצד יריביו במרוץ.

לקריאה נוספת בנושא
נתניהו: מגנה את דברי טראמפ על המוסלמים, אך אפגש איתו
ביום אחד: כ-250 אלף חתמו על עצומה למניעת כניסת טראמפ לבריטניה
טראמפ על הביקורת לדבריו נגד המוסלמים: "לא אכפת לי"

דונלד טראמפ, מועמד בבחירות המקדימות במפלגה הרפובליקנית בארה"ב, דצמבר 2015. AP
לא מבטיח שייפגש עם נתניהו. טראמפ/AP

"הקבוצה שלא מבקרת אותי", טען טראמפ בריאיון, "היא הציבור. הציבור מסכים עם מה שאני אומר. הם ראו את שתי החיות האלו בשבוע שעבר הולכות ויורות באנשים (בסן ברנרדינו)".

כשנשאל אם ייפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בזמן שיבקר בישראל במהלך החודש, השיב: "לא אמרתי שלא. אני מכבד אותו. עשיתי קמפיין עבורו, אני מחבב אותו מאוד. אני נוסע לישראל, אבל אני לא אומר עם מי אני נפגש". לשכת ראש הממשלה מסרה אתמול כי השניים ייפגשו ב-28 בדצמבר.

נתניהו דחה אתמול את הערותיו של טראמפ. "מדינת ישראל מכבד את כל הדתות ומבטיחה את כל זכויותיהם של אזרחיה. במקביל, ישראל נלחם באיסלאם הקיצוני שפוגע במוסלמים, בנוצרים וביהודים ומאיים על כל העולם", נמסר בהודעת לשכתו של ראש הממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully