וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר בקשת עיראק: פונו החיילים הטורקים שהוצבו ליד מוסול

למרות שבעבר טענה אנקרה כי הכוחות הוצבו באופן חוקי ומוסכם, החיילים עזבו את בסיס בשיקה והועברו צפונה, לאזור הגבול הטורקי. כלי שיט רוסיים הסיטו ממסלולה ספינה טורקית, וארדואן עקץ: "טעות של טייס" הובילה להפלת המטוס הרוסי

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

חיילים של צבא טורקיה שהוצבו בצפון עיראק עזבו היום (שני) את בסיס בשיקה, הסמוך לעיר מוסול בצפון עיראק שבשליטת ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) – כך מסר גורם צבאי טורקי. זאת, בעקבות בקשת הממשלה העיראקית לפינוי החיילים משטחה ואיום בפניה למועצת הביטחון של האו"ם לנושא.

הגורם הטורקי מסר כי החיילים עברו לאזור צפוני יותר, סמוך לגבול הטורקי, אולם לא עזבו את המדינה. ביום שישי הכריז ראש הממשלה אחמט דאווטאולו כי הכוח הטורקי בעיראק, שהוצב שם לטענת אנקרה במטרה לאבטח ולאמן את הכוחות המקומיים, "יאורגן מחדש". היום הבהיר ראש הממשלה כי נוכחותם של הכוחות תמשיך "למטרות אימונים".

עוד בוואלה! NEWS:
עוד שמן למדורה: משחתת רוסית ירתה ירי הרתעתי לעבר ספינה טורקית
רוסיה: נוכחות החיילים הטורקים בעיראק - "פלישה בלתי-חוקית"
טורקיה "מוכנה לעבוד" עם רוסיה – אך מאשימה אותה ב"טיהור אתני"

הפגנות בבגדאד, בירת עיראק, נגד הצבת החיילים הטורקיים בצפון המדינה, דצמבר 2015. רויטרס
הפגנות בבגדאד נגד הצבת הכוחות הטורקיים, שלשום/רויטרס

ההכרזה הטורקית מגיעה בשל המשך המתיחות בין טורקיה לרוסיה, לאחר הפלת מטוס הקרב הרוסי בידי חיל האוויר הטורקי בגבול סוריה-טורקיה בחודש שעבר. היום נמסר כי ספינת קרב של צבא רוסיה וספינה של משמר החופים של המדינה הכריחו אניית מסחר טורקית לסטות ממסלולה בים השחור. זאת, מפני שהפריעה למסלולה של ספינת נפט רוסית, של חברת "צ'רנומורנפטגז".

היום טען נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן כי "טעות של טייס" לא צריכה להשפיע כך על היחסים בין אנקרה למוסקבה. לדבריו, "לא היינו רוצים להגיע למצב כזה, אבל נעשתה טעות בשטחנו הריבוני. מי עשה את הטעות הזאת? לא המנהל, כמובן. אלה הטייסים שהתרשלו ולא שמעו לאזהרות". ארדואן הוסיף, בהתייחסות למשבר הדיפלומטי ולהטלת הסנקציות מצד רוסיה, כי "ההשפעה של התקרית על היחסים הבילטראליים ממש מעציבה אותנו".

מנגד, שר החוץ של טורקיה מבלוט צ'באושאולו צוטט היום בריאיון לעיתון האיטלקי "קוריירה דלה סרה" באומרו כי לסבלנותה של אנקרה כלפי "התגובה המוגזמת" של מוסקבה "יש גבול". לדבריו, בהתייחסות לתקרית נוספת אתמול שבה משחתת רוסית ירתה ירי הרתעתי לעבר ספינה טורקית בים האגאי, "רוסיה הציבה את עצמה בעמדה מגוחכת".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין בוועידת ה-G20 באנטליה, נובמבר 2015. GettyImages
לא ייפגשו. ארדואן ופוטין בוועידת ה-G20 באנטוליה, בחודש שעבר/GettyImages

כמו כן, פגישה בילטראלית בין נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לארדואן, שהייתה אמורה להיערך מחר בסנט פטרסבורג, בוטלה. דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב מסר: "זה לא יקרה, וזה לא תוכנן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully