וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד שמן למדורה: משחתת רוסית ירתה ירי הרתעתי לעבר ספינה טורקית

משרד ההגנה הרוסי הודיע כי ספינת הקרב "סמטליבי" ירתה לכיוונו של כלי השיט הטורקי כדי למנוע התנגשות, לאחר שזה אותר במרחק של קילומטר ולא נענה לניסינות ליצור עמו קשר. בעקבות המקרה זימנה רוסיה את הנספח הצבאי הטורקי במוסקבה

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

צוותה של המשחתת הרוסית "סמטליבי" ירתה היום (ראשון) יריות אזהרה לעבר ספינה טורקית כדי למנוע התנגשות בחלקו הצפוני של הים האגאי – כך נמסר בהודעת משרד ההגנה הרוסי. המקרה מגיע על רקע המתיחות המתמשכת בין רוסיה וטורקיה, לאחר הפלת מטוס הקרב הרוסי בחודש שעבר. "ב-13 בדצמבר צוותה של ספינת הסיור 'סמטליבי' מנעה התנגשת עם כלי שיט טורקי 22 קילומטרים מחופי האי היווני לימנוס", נכתב בהצהרה.

בעקבות המקרה, סגן שר ההגנה הרוסי, אנאטולי אנטונוב, זימן את הנספח הצבאי בשגרירות טורקיה במוסקבה לשיחת הבהרה דחופה. בהודעת משרד ההגנה נמסר גם כי המשחתת איתרה את הספינה הטורקית במרחק של קילומטר אחד, וניסתה ליצור עמה קשר. לאחר שזו לא ענתה, ולא הגיבה לירי נורים, נאלצה המשחתת לירות אש הרתעתית לעברה – דבר שהוביל לסטייתה מהמסלול.

עוד כתבות בנושא:
רוסיה: נוכחות החיילים הטורקים בעיראק - "פלישה בלתי-חוקית"
טורקיה "מוכנה לעבוד" עם רוסיה – אך מאשימה אותה ב"טיהור אתני"
ראש ממשלת טורקיה: "אם יהיה צורך, נטיל סנקציות על רוסיה"

סירה של משמר החופים הטורקי מלווה את המשחתת "סמטליבי" של חיל הים הרוסי, החוצה את מיצרי הבוספורוס בדרכה לסוריה, 11 ביויל 2012. רויטרס
המשחתת "סמטליבי" חוצה את מצרי הבוספורוס בשנת 2012/רויטרס

בעקבות המתיחות האחרונה הרשויות ברוסיה החלו לעצור ספינות טורקיות בנמליה, ובמקביל הרשויות בטורקיה הגבירו את הבדיקות הנערכות לספינות רוסיות בנמל סמסון שבים השחור. בשבוע שעבר אירעה תקרית ימית נוספת, כאשר משרד החוץ הטורקי זימן את השגריר הרוסי במדינה אנדריי קרלוב לשימוע, לאחר דיווחים על כך שחייל שהיה על סיפון ספינה של חיל הים הרוסי שחצתה את מצרי הבוספורוס באיסטנבול נשא על כתפו משגר טילים נגד מטוסים.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב, 24 בנובמבר 2015. רויטרס
גינה את הצבת החיילים הטורקיים בעיראק. לברוב/רויטרס

בתוך כך, היום דיווחה סוכנות הידיעות "אנאטוליה" כי הצבא הטורקי אסר על חייליו לנסוע לרוסיה במהלך חופשת החגים. מאז התקרית, אנשי עסקים טורקיים הנוסעים לרוסיה מדווחים על קשיים שמערימים עליהם הרשויות במדינה, וכמה מהם אף נעצרו בגין "הצהרת שווא בנוגע לביקורם". כמו כן הטילה רוסיה על טורקיה סנקציות כלכליות.

אתמול שוב העבירה רוסיה ביקורת על טורקיה, הפעם בנוגע לנוכחות חייליה בצפון עיראק – דבר שגרר גינוי רחב והוביל להפגנות נרחבות בבגדאד, בעידוד מוסקבה. שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב שוחח עם עמיתו העיראקי איברהים אל-ג'עפרי ודן עמו ב"פלישה הלא-חוקית" של טורקיה לצפון המדינה. "רוסיה הביעה את תמיכתה הנחרצת בריבונות ובשלמות הטריטוריאלית של עיראק", נמסר בהודעת משרד החוץ. עיראק פנתה שלשום למועצת הביטחון של האו"ם ודרשה שכל הכוחות הטורקיים יעזבו את שטחה ללא דיחוי. ממשלתו של חיידר אל-עבאדי אמרה כי נוכחות מאות החיילים היא "הפרה בוטה" של החוק הבינלאומי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully