וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ממשלת טורקיה: "אם יהיה צורך, נטיל סנקציות על רוסיה"

8.12.2015 / 16:50

דאווטאולו הדגיש כי נערכו דיונים בממשל בנוגע לנקיטת צעדים נגד מוסקבה, לאחר שזו הטילה עליה סנקציות כלכליות עקב הפלת המטוס הרוסי. במקביל, בנו של ארדואן הכחיש את הטענות הרוסיות לפיהן הוא רוכש נפט מדאעש. "לא עושה עסקאות במזה"ת"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

ראש ממשלת טורקיה, אחמט דאווטאולו, התייחס היום (רביעי) למתיחות בין מדינתו לבין רוסיה ועל הסנקציות הכלכליות שהטילה עליה מוסקבה, בעקבות הפלת מטוס הקרב הרוסי לפני כשלושה שבועות. "אם יהיה צורך בכך, נטיל סנקציות על רוסיה", אמר ראש הממשלה והדגיש כי התקיימו דיונים בקרב הבכירים במדינה בנוגע לנקיטת צעדים נגד רוסיה. הדבר מגיע בניגוד להצהרות קודמות, שלפיהן טורקיה לא תגיב על הסנקציות. עם זאת, דאווטאולו הדגיש כי אנקרה עדיין מוכנה למשא ומתן להשבת היחסים לסדרם.

במקביל, בנו של נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן, בילאל, הכחיש את הטענות הרוסיות שלפיהן משפחתו רוכשת נפט מארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש). "אנו לא עושים עסקים במזרח התיכון, בסוריה או בעיראק", אמר הבן לעיתון קוריירה דלה סרה האיטלקי. "דאעש הוא האויב של מדינתי, דאעש הוא בושה. הוא מביש את הדת שלי, הוא לא מייצג את האיסלאם ואני לא רואה בהם כמוסלמים".

עוד כתבות בנושא:
ספינת קרב רוסית חלפה מול חופי איסטנבול - והגבירה את המתיחות
"חממת טרור": כך הפכה טורקיה לאויב הציבור ברוסיה
הרופא הישראלי הנמלט נעצר בטורקיה בחשד לסחר באיברים

בילאל ארדואן, בנו של נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארגואן. טוויטר, אתר רשמי
בילאל, בנו של נשיא טורקיה ארדואן/אתר רשמי, טוויטר

בילאל, אחד מארבעת בניו של הנשיא, מחזיק בחברת ספנות ובבעלותו נמצאות כמה מכליות נפט. הוא הכחיש גם את הטענות שלפיהן אחיו בוראק העביר נפט משטחים הנמצאים בשליטת דאעש. "בבעלותו של בוראק נמצאות ספינות משא, אך לא ניתן להשתמש בהן כמכליות גז", אמר.

הוא חזר על טענות השלטון שלפיהן נשיא סוריה בשאר אסד הוא זה שמרוויח ממכירת הנפט של דאעש. "אם תעקוב אחרי הנפט של דאעש, תמצא את אסד", אמר. הוא התייחס לתקרית הפלת מטוס הקרב הרוסי ואמר: "מה שאירע מצער, אך עלינו להתמקד בבעיות האמיתיות: דאעש והעתיד של סוריה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

דאווטאולו: "נשהה את שליחת החיילים לעיראק"

בתוך כך, ראש הממשלה דאווטאולו התייחס בנאומו בפרלמנט גם למצב המתוח בין מדינתו לבין עיראק, לאחר שכוחות טורקיים הוצבו במוסול, הנשלטת ברובו בידי דאעש. דאווטאולו ניסה להפיג את המתח ואמר כי ברצונו לבקר בבגדאד בקרוב.

דובר משרד החוץ הטורקי מסר כי טורקיה השהתה את שליחת החיילים הטורקיים לצפון עיראק לעת עתה, אך הדגיש כי לא תסיג את אלה שכבר נמצאים שם. לטענתו, עד כה אימנו החיילים הטורקיים 2,441 לוחמים עיראקיים בתיאום עם הרשויות במדינה. עם זאת, לדבריו, בשל התגברות העימותים מול דאעש במוסול, טורקיה הציבה כוחות נוספים – דבר שגרם למתיחות האחרונה.

שר החוץ הטורקי מבלוט צ'אוושואלו שוחח אמש עם מקבילו העיראקי ואמר כי טורקיה מכבדת את ריבונות המדינה. לטענת טורקיה, הצבת החיילים היא חלק מתכנית לאימון וציוד הכוח העיראקי, אך הממשל הדגיש כי מעולם לא זימן כוח טורקי למדינתו וכי יגיש תלונה לאו"ם בנושא אם אלה לא ייסוגו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully