וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרופא הישראלי הנמלט נעצר בטורקיה בחשד לסחר באיברים

5.12.2015 / 13:00

בוריס וולפמן, שהיה מבוקש על ידי האינטרפול, נעצר עם נחיתתו מבנגקוק. הוא נמלט מישראל זמן קצר לפני הגשת כתב אישום חמור נגדו, בגין הפעלת מערך לסחר איברים בטורקיה, סרי לנקה ומדינות נוספות. ישראל צפויה לבקש את הסגרתו

אזרח ישראלי בשם בוריס וולקמן נעצר באיסטנבול בחשד לסחר באיברים. צילום מסך מתוך סוכנות הידיעות הטורקית "דוגאן", צילום מסך
בוריס וולפמן, אתמול/צילום מסך, צילום מסך מתוך סוכנות הידיעות הטורקית "דוגאן"

אזרח ישראלי נעצר אתמול (שישי) בנמל התעופה "אטאטורק" שבאיסטנבול בחשד לסחר באיברים והונאה, לאחר שהיה מבוקש על ידי סוכנות השיטור הבינלאומית "אינטרפול" - כך דיווחו כלי התקשורת במדינה. בוריס וולפמן, בן 31, נעצר בשעה 2:40 לפנות בוקר, עם נחיתתו בטורקיה מבירת תאילנד, בנגקוק. לפי סוכנות הידיעות הטורקית "דואן", במקביל למעצרו פתחה המשטרה הטורקית בחקירה על מנת לאתר את קשריו של וולפמן באיסטנבול, והיום הוא יובא בפני שופט.

זוהי לא הפעם הראשונה שבה נקשר שמו של וולפמן בחשד לסחר באיברים. בתחקיר של "ניו יורק טיימס" על הזרוע הישראלית של תעשיית הסחר באברים, שפורסם בשנה שעברה, עלה כי וולפמן ושני ישראלים נוספים הם מפעילים מרכזיים בשוק המחתרתי של סחר בכליות בישראל ובעולם. לפי התחקיר, במשך שנים, הם קיבלו סכומי עתק בעבור חיבור בין תורמים לבין חולים ברחבי העולם, אך לטענתם, חלקם בהשתלה הוא עקיף בלבד ופעילותם היא חוקית לחלוטין.

עוד ידיעות מהעולם בוואלה! NEWS:
השר לשעבר יוסי שריד הלך לעולמו בגיל 75
יעלון בביקורת על אובמה: "צריך להיות פעיל יותר במאבק בדאעש"
שרת החוץ השבדית: "ישראל מוציאה להורג פלסטינים ללא משפט"

בחודש מרץ האחרון הוגש נגד וולפמן כתב אישום לבית משפט השלום בתל אביב, יחד עם שישה נאשמים נוספים, בגין סחר באיברים וארגון השתלות בניגוד לחוק במקומות שונים בעולם. זמן קצר לפני כן, נמלט וולפמן מהארץ. מהמשטרה נמסר בזמנו ל"טיימס" כי וולפמן שוהה "בחו"ל, וככל הנראה אינו מתכוון לחזור".

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עורכי הדין שרון משעל, גלעד ארליך ומיכאל סקופ מפרקליטות מחוז מרכז, בין השנים 2008 ו-2014 עסקו הנאשמים בפעילויות המיוחסות להם. הנאשמים ניהלו עסק של ממש לסחר באיברים, בעשרות הזדמנויות ולאורך שנים, ופעלו תוך ניצול מצוקתם הכלכלית של התורמים ומצוקתם הבריאותית של הנתרמים, וזאת לשם הפקת רווח כלכלי.

וולפמן פעל יחד עם נאשמים נוספים לאתר תורמים שהיו במצוקה כלכלית ואישית, והסכימו למכור את כלייתם תמורת תשלום, לצורך ביצוע השתלות בלתי חוקיות בקוסובו ובאזרבייג'ן. בהמשך הפעיל וולפמן מערך מורכב לביצוע השתלות לא חוקיות בסרי לנקה ובטורקיה.

ממשרד החוץ נמסר היום כי מטעמי צנעת הפרט אין ביכולתם למסור מידע בנושא. ישראל צפויה לבקש את הסגרתו מטורקיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully