וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעלון בביקורת על אובמה: "צריך להיות פעיל יותר במאבק בדאעש"

שר הביטחון דיבר בפורום סבן בוושינגטון, ואמר כי רוסיה משחקת תפקיד משמעותי יותר במאבק בדאעש מאשר ארצות הברית, שלטענתו "יושבת על הגדר". "ארצות הברית צריכה להיות מנהיגת העולם המערבי במאבק"

שר הביטחון, משה יעלון, השתתף הלילה (שבת) בכנס "פורום סבן" במכון ברוקינגס שבוושינגטון, ארצות הברית, והעביר ביקורת על התמדדותו של הנשיא ברק אובמה מול ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש). הוא התייחס למאבק בארגון הקיצוני בסוריה ואמר כי "לצערי, במצב הנוכחי רוסיה משחקת תפקיד משמעותי יותר מארצות הברית. היא לא יכולה לשבת על הגדר. אם עושים זאת, החלל הריק שנוצר מתמלא או על ידי איראן והציר השיעי, הנתמך על ידי רוסיה, או על ידי דאעש. לכן אנו טוענים כי על ארצות הברית לשאת תפקיד פעיל יותר באזור".

עוד הוסיף יעלון כי על אובמה להנהיג את המחנה הסוני המתון, הכולל מדינות כמו ערב הסעודית, מצרים, ירדן ואיחוד האמירויות הערביות, ולפעול לפתרון המשבר. "אנו לא אוהבים את העובדה שמלך ירדן, מצרים וסעודיה פונות למוסקבה, זה צריך להיות שונה", הדגיש. הוא אף ציין כי לישראל ולאותן המדינות יש אינטרס משותף.

עוד בוואלה! NEWS:
עם לשון חדה ולב חם, יוסי היה ההצגה הכי טובה בכנסת
שרת החוץ השבדית: "ישראל מוציאה להורג פלסטינים ללא משפט"
"קור של שלג - בלי שלג": ישראל נכנסת ליומיים מקפיאים

שר הביטחון משה יעלון בנאומו ב"פורום סבן" בוושינגטון. ראלף אלסוונג, ספק 500
"לא אוהבים את העובדה שירדן ומצרים פונות למוסקבה". יעלון בפורום סבן/ספק 500, ראלף אלסוונג

יעלון הוסיף ודיבר על המאבק בדאעש, ואמר כי "לא מדובר רק בקבוצת טרוריסטים, אלה ברעיון – איך להקים חליפות סונית בהקדם האפשרי. עלינו להתמודד עם הרעיון הזה בכל מקום. אנו במדינתנו מצליחים להכיל את דאעש, הם מתכוונים להתמודד עם ישראל רק בסוף. עלינו להילחם בהם בכל מקום, במיוחד בסוריה ובעיראק, אך עלינו להתבונן במיוחד בעולם האיסלאמי ולהילחם בקיצוניות. אינדיבידואלים מושפעים מהרעיון. הם משתמשים בסכינים הזמינים בישראל או בנשק הזמין בארצות הברית, בשביל להרוג את מי שמתנגד לרעיונותיהם. אני חושב שארצות הברית צריכה להיות מנהיגת העולם המערבי כדי להתמודד עם האתגר הזה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
חיים סבן, היועצת לביטחון לאומי סוזן רייס ושר הביטחון משה בוגי יעלון בפורום סבן. ראלף אלסוונג, ספק 500
חיים סבן, היועצת לביטחון לאומי סוזן רייס ויעלון/ספק 500, ראלף אלסוונג

פורום סבן הוא אירוע שנתי לקיום דיאלוג בין מנהיגים אמריקנים וישראלים מכלל הקשת הפוליטית והחברתית. במהלך היום ינאם בפורום שר החוץ האמריקני ג'ון קרי ומחר תופיע מזכירת המדינה לשעבר והמועמדת לייצוג המפלגה הדמוקרטית בבחירות לנשיאות, הילרי קלינטון. רבים מהמערכת הפוליטית בישראל הגיעו לוושינגטון כדי לנכוח בכנס. בין היתר הגיעו שר החינוך נפתלי בנט, יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג, יו"ר הקואליציה צחי הנגבי, יו"ר מפלגת ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, יו"ר מרצ זהבה גלאון, יו"ר "יש עתיד" יאיר לפיד, ח"כ ציפי לבני וח"כ סתיו שפיר.

כמו כן, בכנס נוכחים השליח האמריקני לקואליציה נגד דאעש ברט מקגורק, השליח האמריקני המיוחד למשא ומתן הישראלי-פלסטיני פרנק לוונסטין, ראש ממשלת בריטניה לשעבר טוני בלייר והיועץ האמריקני לביטחון לאומי לשעבר סטיבן הדלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully