וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קור של שלג - בלי שלג": ישראל נכנסת ליומיים מקפיאים

ניר שטיינברג

4.12.2015 / 19:35

כבר הלילה יש חשש לקרה בעמקי הצפון, אולם שיא גל הקור, החריג לתחילת דצמבר, יגיע בלילה שבין שבת ראשון - אז באזורים שונים תצנח הטמפרטורה לאפס מעלות. בן 50 מקריית גת לקה בהיפותרמיה ופונה במצב קל לטיפול

עריכה: ניר חן

גל קור ראשון לעונה פוקד את ישראל. הטמפרטורות הלילה (שישי) יהיו נמוכות מאוד, ובעמקי הצפון יש חשש לקרה. מחר תחול ירידה נוספת במידות החום - שיהיו נמוכות משמעותית מהרגיל לתחילת חודש דצמבר. שיא גל הקור יגיע בלילה שבין שבת לראשון - אז בחלקים רבים ברחבי הארץ - בהם עמקי הצפון, הנגב, השרון והשפלה, יש חשש לקרה. בהרים יש סיכוי לכפור.

למרות הטמפרטורות הנמוכות מאוד שמביאה איתה המערכת, משום שהשקע לא עבר מעל הים - אין כמעט סיכוי למשקעים, והתקווה להלבנה מוקדמת של ההרים נגוזה. "זה קור של שלג - בלי שלג", אמר דבל'ה, תושב צור הדסה שבמועצה האזורית מטה יהודה. "קיווינו שיהיו משקעים, אבל זה לא קרה". בצפון הגולן ובחרמון יש חלון הזדמנויות קטן למעבר של עננות במוצאי שבת, אולם כאמור הסיכוי הוא נמוך.

מידות החום להלילה ולמחר: ירושלים – 10-3, בתל אביב – 16-8, בחיפה – 13-6, במודיעין – 16-6, בעפולה – 17-2, בצפת – 8-1, בקצרין – 12-5, בבית שאן – 17-6, באשדוד – 17-10, בבאר שבע- 16-6, במצפה רמון 12-4 ובאילת – 20-11.

בשיא גל הקור ביום שבת בלילה תימדד בירושלים רק מעלה אחת מעל, בנצרת – 3, בעמק יזרעאל, בצפת, בערבה, בקריות, ובהרי הגליל העליון – 0, בהר הנגב – 2, בחיפה – 5 ואפילו בתל אביב ובאילת תצנח הטמפרטורה ל-6 מעלות. לפי חזאי של משרד החקלאות, בקיבוץ אלרום התחזית היא למינוס שש מעלות.

מה הלאה? ביום ראשון יהיה בהיר ותחול עלייה קלה של הטמפרטורות, אך יוסיף להיות קר מהרגיל בעונה. בלילה שוב תיתכן קרה בעמקי הצפון. בשני ובשלישי כבר מפשירים והטמפרטורות חוזרות להיות רגילות לעונה.

וואלה! מזג אוויר

אנשי מד"א מעניקים מעילים לדרי רחוב בתל אביב לקראת גל הקור. 4 בדצמבר 2015.. מד"א, מד"א
מתנדבי מד"א חילקו שקי שינה לחסרי בית/מד"א, מד"א

הקור כבר גובה פגיעות בגוף. בשעות הערב נקראו אנשי מד"א להעניק טיפול רפואי לגבר כבן 50 שלקה בהיפותרמיה קלה בקריית גת, לאחר שככל הנראה צרך אלכוהול. הוא פונה לבית החולים ברזילי באשקלון במצב קל.

בשל הקור העז ששורר ברוב הארץ חילקו מתנדבי מד"א שקי שינה ושמיכות לדרי רחוב במקומות שונים במדינה. "במהלך חודשי החורף צוותי מגן דוד אדום מוזנקים לטפל במקרים רבים של דרי רחוב הסובלים מקור, לכן, עם גל הקור ותחילת החורף המגיעים לפתחנו, פועלים כוחות מד"א על מנת להעניק למחוסרי הדיור לא רק טיפול רפואי, אלא גם סיוע הומניטרי שימנע פגיעות קטלניות כתוצאה מהקור", אמר היום מנכ"ל מד"א אלי בין.

עוד ידיעות על מזג האוויר בוואלה! NEWS
האם קור גורם בהכרח למחלות?
הגרוע ביותר עוד לפנינו: ההקצנה במזג האוויר תלך ותחמיר
למרות הסיפתח הסוער: "לא ניתן לקבוע שיהיה חורף גשום"

עוד באותו נושא

מיוחד: השנה שבה מזג האוויר באמת השתגע

לכתבה המלאה
אנשי מד"א מעניקים מעילים לדרי רחוב בתל אביב לקראת גל הקור. 4 בדצמבר 2015.. מד"א, מד"א
"למנוע פגיעות קור קטלניות"/מד"א, מד"א

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully