וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: לה פן נחקרה אחרי שפרסמה תמונות של דאעש בטוויטר

מנהיגת הימין הקיצוני צייצה תמונות זוועה, בהן של עיתונאי ערוף ראש, אחרי שכתב השווה את מפלגתה לארגון. "זה דאעש", כתבה. היא ספגה גינויים חריפים. "תעמולה של דאעש"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

מנהיגת מפלגת הימין הקיצוני בצרפת, מארין לה פן, נחקרה אתמול (רביעי) לאחר שהעלתה לחשבון הטוויטר שלה תמונות זוועה שפרסם ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש), בהן תמונה של צלם העיתונות האמריקני ג'יימס פולי כשהוא כרות ראש.

משרד התביעה בנאנטר, פרבר במערב פריז, מסר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי הוא החל בחקירה בנוגע להפצת "תמונות אלימות" על ידי יו"ר "החזית הלאומית". שלשום זיכה בית המשפט בצרפת את לה פן, מאישום של הסתה לשנאה, לאחר שקישרה לפני חמש שנים בין תפילות של מוסלמים ברחוב לכיבוש הנאצי.

התמונות הועלו לרשת בליווי הכיתוב "זה דאעש". פרט לתמונתו של פולי, פרסמה לה פן את רגעי שריפתו למוות של הטייס הירדני ואת דריסתו למוות של חייל סורי בידי טנק. הוריו של פולי דרשו מהפוליטיקאית שנחלה הפסד כואב בסיבוב השני בבחירות המחוזיות השבוע להסיר את התמונות של בנם באופן מידי. הם האשימו את לה פן בשימוש בתמונות לצרכיה הפוליטיים. פולי נפל בשבי בסוריה ב-2012 והוצא להורג באוגוסט שעבר.

לקריאה נוספת בנושא
"תבוסה לכולם": בצרפת לא באמת בטוחים מי ניצח בבחירות
צרפת: כישלון לימין הקיצוני וללה פן בבחירות האזוריות
בשמאל ובימין מתאחדים נגד לה פן: צרפת הולכת לסיבוב שני

לה פן, שלה יש 830 אלף עוקבים בטוויטר, ייעדה את הודעותיה לז'אן ז'אק-בורדין, כתב של רשת BFM, שאותו האשימה בכך שהשווה את מפלגתה לדאעש. בורדין שלל את טענותיה וכינה אותן "היסטריות". נכון להיום בבוקר, התמונות עדיין לא הוסרו מחשבונה.

הצעד השנוי במחלוקת של מנהיגת "החזית הלאומית" גרר גינויים מצד מפלגת השלטון הסוציאליסטית, שנרתמה למניעת ניצחונה של מפלגת הימין הקיצוני בסיבוב השני כשפרשה ממחוזות שבהם לא היה לה סיכוי לנצח. ראש הממשלה מנואל ואלס כינה את התמונות "מפלצתיות" ושר הפנים ברנרד קזנוב כינה זאת "תעמולה של דאעש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully